Η ανάλυση της υποκρισίας με την κεντρική διαχείριση, τα στρατόπεδα και το παρασκήνιο!


Tags: -

Καλησπέρα σε όλους...

Την ώρα που τα πρωταθλήματα ξεκίνησαν στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, στην Ελλάδα ζούμε την απόλυτη φαρσοκωμωδία για μία ακόμη φορά. Οι ιστορικές ομάδες του ελληνικού ποδοσφαίρου (ΟΣΦΠ ,ΠΑΟ, ΑΕΚ, Άρης κλπ) έχουν καταφέρει να εξασφαλίσουν τηλεοπτικά συμβόλαια γιατί η αγορά θεωρεί ότι τα αξίζουν και την ίδια ώρα οι μικρές ομάδες με τα μικρά συμβόλαια θέλουν μερίδιο από την πίτα των μεγάλων απειλώντας ότι δεν θα συναινέσουν να ξεκινήσει το πρωτάθλημα. Από κοντά τους ο «πατερούλης» ΠΑΟΚ.
 

Η "Αθλητική Διαπλοκή" αναλύει το εν λόγω θέμα και από το ιστολόγιό τους έχουμε αντιγράψει πλήρως το παρακάτω κείμενο, προκειμένου να αντιληφθούν όλοι το θέμα, όχι απλά επιδερμικά αλλά εκ βαθέων. Αντιγράφουμε λοιπόν:

Η ΑΣΤΕΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ

 
Αλήθεια τι είναι η κεντρική διαχείριση; Είναι σαν να εμφανίζονται η Χίος και η Σάμος και απαιτούν κεντρική διαχείριση των εσόδων από την τουριστική περίοδο, εκβιάζοντας ουσιαστικά τη Μύκονο να τους δώσει μερίδιο, απειλώντας ότι διαφορετικά θα κλείσουν τα λιμάνια και τα αεροδρόμια της χώρας για να μην έρχονται τουρίστες. Τόσο απλά, τόσο παρανοϊκά...
 
Από τη στιγμή που η κεντρική διαχείριση δεν είναι θεσμοθετημένη με νόμο του κράτους ούτε από το καταστατικό του συνεταιρισμού της Super League 1, τότε τα πράγματα είναι απλά: Ζούμε σε ελεύθερη αγορά και η κάθε ομάδα θα πάρει το συμβόλαιο που αξίζει. Αυτό φυσικά εξυπηρετεί τις ιστορικές ομάδες με μεγάλη οπαδική βάση και τίτλους όπως είναι ο Ολυμπιακός, ο Παναθηναϊκός και η ΑΕΚ. Από την άλλη ομάδες-σφραγίδες δεν μπορούν να αναμένουν τα έσοδα που ονειρεύονται.
 
Για παράδειγμα ο Ν.Π.Σ. Βόλος με πρόεδρο τον Αχιλλέα Μπέο ιδρύθηκε το 2017 αξιοποιώντας το ΑΦΜ της Πύδνας Κίτρους από την Πιερία! Μία ομάδα με 4 χρόνια ιστορία και με ξένο ΑΦΜ τι οπαδική βάση να έχει; Δεν μιλάμε για Ολυμπιακό Βόλου και Νίκη Βόλου. Μιλάμε για μία ομάδα με οπαδούς συγγενείς των παικτών και δημοτικούς συμβούλους του συνδυασμού της πλειοψηφίας του Δήμου της πόλης. Τι τηλεοπτικό συμβόλαιο μπορεί να απαιτήσει;
 

ΤΑ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΑ ΣΥΜΒΟΛΑΙΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΥΜΦΩΝΗΘΕΙ
 
Ο Ολυμπιακός σύμφωνα με πληροφορίες της Αθλητικής Διαπλοκής, έχει συμφωνήσει με τη Nova για τη σεζόν 2021-22 έναντι 17 εκατομμυρίων ευρώ, ποσό το οποίο αναλύεται ως εξής: 12 εκατομμύρια ευρώ για τους αγώνες της σεζόν + 3 εκατομμύρια ευρώ διαφημιστικός χρόνος + 2 εκατομμύρια ευρώ η αύξηση που είχε αποφασιστεί να δοθεί πέρυσι στον Ολυμπιακό και δεν είχε καταβληθεί!
 
Ο Παναθηναϊκός έχει συμφωνήσει με την Cosmote TV για συμβόλαιο 18 εκατομμυρίων ευρώ για 2 χρόνια.
 
Η ΑΕΚ έχει συμφωνήσει με την Cosmote TV για συμβόλαιο 2 ετών που θα τις αποφέρει συνολικά περίπου 16 εκατομμύρια ευρώ.
 
Ο ΟΦΗ έχει συμφωνήσει με την Cosmote TV για διετές συμβόλαιο 1,8 εκατομμυρίου ευρώ ετησίως.
 
Άρης, Γιάννινα και Ατρόμητος εξακολουθούν να δεσμεύονται και φέτος από το συμβόλαιο που υπέγραψαν πέρυσι με τη NOVA, συνεπώς είναι αδιάφοροι στην κατάσταση που έχει δημιουργηθεί και θέλουν να ξεκινήσει το πρωτάθλημα. Άλλωστε ειδικά το συμβόλαιο του Άρη είναι πολύ καλό και προσεγγίζει τα 4 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.
 

ΟΙ ΟΡΦΑΝΕΣ ΟΜΑΔΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΠΟΥ ΖΗΤΑΝΕ
 
Βόλος, Ιωνικός, Λαμία, Παναιτωλικός, Απόλλων και Αστέρας Τρίπολης θα ήθελαν ένα ποσό της τάξης του 1,7 εκατομμυρίου ευρώ έκαστος για τη σεζόν που έρχεται. Η τηλεοπτική αγορά (NOVA και Cosmote TV) κοστολογεί αρκετά χαμηλότερα τις ομάδες αυτές δίνοντας τους χαμηλότερες προσφορές και κάπως έτσι ξεκινάει ο πόλεμος.
 

Η ΤΡΙΠΛΗ ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ ΤΟΥ ΠΑΟΚ
 
Ο ΠΑΟΚ δεν έχει συμφωνήσει ακόμα επισήμως με τη NOVA και τάσσεται στο πλευρό των άστεγων ζητώντας κεντρική διαχείριση. Υπάρχουν δύο λόγοι γι αυτό: Πρώτον επιδιώκει μία καλύτερη πρόταση από τη NOVA καθώς υπάρχει ζήλεια για το τεράστιο συμβόλαιο του Ολυμπιακού ενώ ακόμα και ΠΑΟ-ΑΕΚ παίρνουν περισσότερα από τον ΠΑΟΚ στην Cosmote και δεύτερον σφυρηλατεί και εμπεδώνει τις καλές σχέσεις με τους τηλεοπτικά άστεγους. Και φυσικά οι καλές σχέσεις πάντα είναι χρήσιμες στο ποδόσφαιρο. Σε στηρίζω σε ένα θέμα, με στηρίζεις σε ένα άλλο...
 
Στην υπόθεση αυτή, η υποκρισία του ΠΑΟΚ είναι τριπλή:
 
1) Στηρίζει τις μικρές ομάδες στο θέμα της κεντρικής διαχείρισης λησμονώντας ότι όταν υπήρχε κεντρική διαχείριση τηλεοπτικών δικαιωμάτων, ο ΠΑΟΚ την είχε σπάσει ακολουθώντας τον δικό του δρόμο. Από το 2015 ο ΠΑΟΚ απείχε από την κεντρική διαχείριση και διαπραγματευόταν μόνος του τα τηλεοπτικά δικαιώματα της ομάδας.
 
2) Αποδεικνύει ότι απέτυχε παταγωδώς το project PAOK TV, διαφορετικά δεν θα πίεζε για να πάρει καλό τηλεοπτικό συμβόλαιο με ζεστά χρήματα από NOVA ή Cosmote TV.
 
3) Αποδεικνύεται ότι ο ΠΑΟΚ που κάποτε κατηγορούσε τον Ολυμπιακό για παραρτήματα, έχει άριστες σχέσεις και με ομάδες-σφραγίδες (δηλ. χωρίς ιστορία και οπαδική βάση) καθώς στο ένα μπλοκ βρίσκονται οι μεγάλες και ιστορικές ομάδες του ελληνικού ποδοσφαίρου και στο άλλο ο ΠΑΟΚ με ομάδες χωρίς τίτλους και πολλούς οπαδούς.
 

ΤΑ ΔΥΟ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΑ: ΔΥΟ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΚΟΣΜΟΙ
 
Μπορεί ο επικοινωνιακός μηχανισμός του ΠΑΟΚ να κατηγορεί τον Ολυμπιακό για παραρτήματα, κτλ, διαπιστώνουμε όμως ότι στην υπόθεση αυτή υπάρχουν δύο στρατόπεδα:
 
Μπλοκ 1: Ολυμπιακός, Παναθηναϊκος, ΑΕΚ, Άρης, ΟΦΗ, Ατρόμητος, ΠΑΣ Γιάννινα
 
Μπλοκ 2: ΠΑΟΚ, ΝΠΣ Βόλος, Αστέρας Τρίπολης, Λαμία, Ιωνικός, Απόλλων Σμύρνης, Παναιτωλικός
 
Στο πρώτο μπλοκ λοιπόν συναντάμε ομάδες με μεγάλη οπαδική βάση και ιστορία και με τίτλους. Μιλάμε για 81 πρωταθλήματα (Ολυμπιακός: 46, Παναθηναϊκός: 20, ΑΕΚ: 12, Άρης: 3) και 62 κύπελλα (Ολυμπιακός: 28, Παναθηναϊκός: 18, ΑΕΚ: 15, Άρης: 1), συνολικά δηλαδή 143 τίτλοι! Μαζί τους ο υγιέστατος Ατρόμητος, τρίτος στο πρωτάθλημα το 2013 με 2 συμμετοχές σε τελικούς κυπέλλου και 5 ευρωπαϊκές παρουσίες και ο ΠΑΣ Γιάννινα που όπως και ο Ατρόμητος δεσμεύεται με τηλεοπτικό συμβόλαιο από πέρυσι συνεπώς δεν μπορεί να διεκδικήσει κάτι άλλο, αλλιώς ίσως να ανήκε στο άλλο μπλοκ...
 
Στο δεύτερο μπλοκ υπάρχουν ομάδες μηδέν τίτλων, δηλαδή ΝΠΣ Βόλος (ιδρύθηκε το 2017!) Λαμία (προβιβάστηκε στην Α εθνική για πρώτη φορά στην ιστορία της το 2017), Αστέρας Τρίπολης (προβιβάστηκε για πρώτη φορά στην ιστορία του στην Α εθνική το 2007), ο νεοφώτιστος Ιωνικός, ο Παναιτωλικός και Απόλλων Σμύρνης, συσπειρωμένοι πίσω από τον πατερούλη ΠΑΟΚ των 3 πρωταθλημάτων.
 

ΤΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΑ ΑΣΤΕΓΩΝ
 
Διά στόματος Αχιλλέα Μπέου, οι άστεγοι ζητούν κεντρική διαχείριση με το επιχείρημα ότι έτσι γίνεται στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες και στα πιο σύγχρονα πρωταθλήματα.
 
Πράγματι στην Αγγλία για παράδειγμα, τα τηλεοπτικά δίκτυα δεν αγοράζουν μεμονωμένα Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ ή Λίβερπουλ ή Μπρέντφορντ. Αγοράζουν Premier League. Ωστόσο, αυτό δεν είναι κάτι που θεσμοθετείται! Είναι κάτι που το αξίζει ένα πρωτάθλημα και το πετυχαίνει με όρους αγοράς. Δεν αποφασίζεται με προεδρικό διάταγμα.
 
Στην Ελλάδα με τις ομάδες-σφραγίδες, τα άδεια (πέραν του covid) γήπεδα, τις ατάκες καφενείου, τις αναβολές αγώνων, το φτωχό θέαμα και όλα τα υπόλοιπα, το προϊόν Super League δεν πείθει ενιαία. Δεν πουλάει. Τουλάχιστον στην τιμή που θέλουν κάποιοι. Μόνο οι μεγάλες ομάδες με τα εκατομμύρια φιλάθλους πουλάνε ακριβά.
 
Μόλις χθες ο κ. Μπέος δήλωσε δημόσια: «Δεν χρειάζομαι μπράβους για να δώσω 2 χαστούκια στον Κούγια, μπορώ και μόνος μου». Κατά τα άλλα απαιτούμε κεντρική διαχείριση. Την παροιμία για τα μεταξωτά βρακιά την γνωρίζουμε όλοι..

Πηγή: https://athlitiki-diaploki.blogspot.com/