ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ ΠΑΟ ΖΟΥΜΕ ΣΤΗ ΡΩΜΗ ΝΑ ΣΕ ΔΟΥΜΕ



Κυριακή 6 Απριλίου του 1997 και ο Θρύλος, στα πλαίσια της 28ης αγωνιστικής του πρωταθλήματος της σεζόν 1996-97, καλείται να αντιμετωπίσει τον ΠΑΟ στο ΟΑΚΑ ως τυπικά φιλοξενούμενος. Οι βάζελοι έχουν προ πολλού χάσει κάθε ελπίδα για τον τίτλο και παλεύουν να βγουν Ευρώπη, αλλά στην κορυφή το ενδιαφέρον διατηρείται αμείωτο, αφού η βαθμολογική διαφορά Ολυμπιακού-ΑΕΚ είναι 4 βαθμοί υπέρ μας, 6 στροφές πια πριν το φινάλε. Η ΑΕΚ περιμένει γκέλα του Ολυμπιακού και νίκη δική της στη Νεάπολη επί του Ιωνικού, για να πλησιάσει στους 2 ή και στον 1 βαθμό ακόμη.
 
Το πάρτυ θα ξεκινήσει πολύ πριν την έναρξη του αγώνα, εκτός γηπέδου, όταν ένα πούλμαν με κάποιους άτυχους εκδρομείς του Παναθηναικού από την Πρέβεζα θα βρεθεί κατά λάθος στο χώρο του Μεταξουργείου, στην καρδιά της Αθήνας. Δίχως να είναι συνηθισμένοι σε ΥΠΟΒΡΥΧΙΕΣ καταδρομικές επιθέσεις, θα μετρήσουν τις πρώτες απώλειες. Κάρβουνο το πούλμαν (φυσικά δεν επικροτούμε ό,τι έγινε, απλώς καταγράφουμε την πραγματικότητα). Στις κερκίδες του ΟΑΚΑ, παρά τη φημολογία των προηγουμένων ημερών για μαζική αποχή των βάζελων λόγω διαμαρτυρίας για την παρακμή εκείνης της σεζόν -αποχή κάνουν ΜΟΝΟ τα βαζέλια και όσοι είναι και αισθάνονται βάζελοι μέσα τους...-, τελικά τα λαγουδάκια θα είναι οριακά περισσότερα και η Ηχώ θα πανηγυρίσει για αυτό την επομένη. Λεπτομέρεια: τυπικά γηπεδούχος ήταν ο ΠΑΟ. Ναι, σωστά καταλάβατε. Τότε γενικώς και ειδικώς ήταν κατόρθωμα γι'αυτούς να είναι περισσότεροι από εμάς κάπου, έστω κι αν είχαν πολλά περισσότερα τικέτα να ζμπρώξουν. Μετά από κάποιες μανούρες, που θα στείλουν μεμονωμένους λαγούς στο νοσοκομείο, θα φέρουν κάποια πράσινα κωλόπανα στα χέρια μας και θα υποχρεώσουν τα βαζέλια να μπούνε κλοτσηδόν στη γκερκίδα τους -είπαμε, δεν επικροτούμε, μόνο καταγράφουμε-, αρχίζει το ματς και το πάρτυ εντός αγωνιστικού χώρου. Ο Ντούσαν Μπάγεβιτς, με ένα μαεστρικό κοουτσάρισμα, στέλνει πάνω στον Μπλένταρ Κόλα του βάζελου, που έπαιζε όλη την αριστερή πτέρυγα -ο μύστης της προπονητικής με το παρατσούκλι ''ο λαγός'' Βέλιμιρ Ζάετς είχε δει όνειρο- δύο και τρεις παίκτες, αφού πέραν των Βαρεσάνοβιτς-Γιαννακόπουλου, που βγαίνανε από εκεί, βοηθούσε και ο Καραπιάλης, την ώρα που πίσω Νταμπίζας-Ανατολάκης και ουσιαστικά και ο Αμανατίδης κόβανε τα πάντα. Αποτέλεσμα είναι τα βαζέλια να μην ξεμυτάνε από τη μπεριοχή τους και όλες οι μπάλες στο κέντρο να'ναι δικές μας. Έτσι, αφού τους έχουμε πατήσει με το ξεκίνημα, ο Γρηγόρης Γεωργάτος με ένα αριστοτεχνικά εκτελεσμένο φάουλ ανοίγει το χορό, στέλνοντας για τσιγάρα το Βάντσικ και ολοκληρώνει την παράσταση με μια γκολάρα ο Μπίλαρος ο Καραπιάλης. Στην πορεία θα μπει αλλαγή και ο Τζόλε, στο πρώτο του ματς μετά από τετράμηνη αποχή λόγω τραυματισμού και θα αποθεωθεί, ενώ στο τέλος του αγώνα τρεις παίκτες του ΠΑΟ θα αποβληθούν και θα τελειώσουν με 8 το ματς, μετά από εντολή του Ζάετς, ολοκληρώνοντας την ξεφτίλα τους. Τα βαζελάκια στήνουν λαικά δικαστήρια στη γκερκίδα, με μπινελίκια εναντίον του ''Καπετάνιου'' της τράτας, ο οποίος απαντάει όπως συνήθως. Χώνει στη φάση τους μπράβους του και βγαίνουν πιστόλια μέσα στον κόσμο. Οργανωμένοι λαγοί, μην αντέχοντας την υποταγή τους σε εμάς σε όλα τα μέτωπα, βάζουν φωτιά στις κερκίδες, προσπαθώντας να μιμηθούν ό,τι κάναμε εμείς την αμέσως προηγούμενη χρονιά, όταν με την ανοικοδόμηση του ΟΑΚΑ στο ντέρμπυ με το λαγό κλείσαμε μια και καλή το θέμα ''πέτρινα χρόνια''. Πάλι αντιγραφή οι ''πρωτοπόροι'' του κώλου, με αποτέλεσμα να βγει κακέκτυπο δικό μας. ''ΠΑΟ πού πας?'', αναρωτιέται η Ηχώ την επομένη, ενώ το κλάμα για την κατάντια του βάζελου πάει κι έρχεται από τα λαγουδάκια, με το Ζάετς να δηλώνει ''δεν πιστεύω να βγούμε εκτός Ευρώπης''. Ο Κουτσουπιάς είχε διαφορετική άποψη. Τι να σας κάνουμε, ας κρατούσατε το Βαμβακά το γυμναστή, που είχε...επαναστατικές μεθόδους εκγύμνασης και σας βοήθησε να πάτε στους 4 του Τσάμπιονς Λιγκ την προηγούμενη χρονιά. Τον πήρε η ΑΕΚ και..πετούσε, παρά το ότι είχε στον πάγκο της το Ραβούση. Βέβαια, παρά το ότι η ΔΕΚΟ Ποδονίφτη και καλά ''έπαιζε το καλύτερο ποδόσφαιρο στην Ελλάδα'', δεν είχε κερδίσει καμία από τις πρώτες μισές ομάδες της βαθμολογίας εκτός έδρας και έτσι δε γκερδάει ούτε τον Ιωνικό (0-0). Εκεί λοιπόν που περίμεναν να έρθουν σε απόσταση βολής, γυρίζει τούμπα η φτιάξη και πάμε στο +6. Ήταν που ''ο Ραβούσης έκανε τα πάντα μια ζωή στην ΑΕΚ, ποιος Μπάγεβιτς μωρέ'', όπως έλεγαν τότε διάφοροι Αεκτζήδες εν χορώ με ''έγκριτους'' και ''αντικειμενικούς'' ΑΡΔ. Το σκηνικό είχε πια στηθεί για τα καλά και ο δρόμος για το πρώτο πρωτάθλημα μετά τα πέτρινα χρόνια είχε ανοίξει διάπλατα.
 
ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΗΧΩ 7-4-1997
 

 

 

 

 

 

 

 
ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΑ ΝΕΑ 7-4-1997
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΦΩΣ ΤΩΝ ΣΠΟΡ 7-4-1997
 

 

 
ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΦΩΣ ΤΩΝ ΣΠΟΡ 8-4-1997
 

 

 

 

 

 

 

 

 
Ορισμένα από τα συνθήματα του γκοζμάκη μας εκείνη την ημέρα.
 
1) ΠΑΟ ΖΟΥΜΕ ΣΤΗ ΡΩΜΗ ΝΑ ΣΕ ΔΟΥΜΕ
 
Τους είχαμε αποκλείσει στο μπάσκετ με μειονέκτημα έδρας από το final 4 της Ρώμης στη Euroleague, με μια εικοσάρα στη γκεφάλα μέσα στο ΟΑΚΑ λίγες μέρες πριν.
 
2) ΒΑΛΤΕ ΜΕΣΑ ΤΟΝ ΜΠΟΡΕΛΙ
 
Στο καπάκι ''Κώστας Μαλέκος οεο Κώστας Μαλέκος'', αφού ο διάδοχος του Μπορέλι, που τους τον άρπαξε μέσα από τα χέρια η Οβιέδο, ήταν ο παγκοζμίου φήμης Κύπριος αστέρας...Μαλέκος. Και φυσικά όλοι θυμόμαστε το πώς είχε φύγει ο Μπορέλι, με το...δώρο του Παπουτσέλη στα χέρια.
 
3) ΠΟΥΤΣΑ ΣΤΟ ΜΠΑΣΚΕΤ ΠΟΥΤΣΑ ΚΑΙ ΕΔΩ ΠΟΥΤΣΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΒΟΛΛΕΥ ΝΑ ΒΑΛΟΥΝΕ ΜΥΑΛΟ
 
Τα λόγια είναι περιττά, απλώς καταγράφουμε την επιθυμία του γνήσιου, ντόμπρου και αγνού λαικού οπαδού του Θρύλατσου, ''δίχως να υιοθετούμε τις εκφράσεις'', που λέει και ο Θωμαίδης. Η επιθυμία πραγματοποιήθηκε, αν και το πρωτάθλημα στο βόλλευ μας ξέφυγε τελευταία στιγμή μέσα από τα χέρια.
 
4) ΠΑΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΥΡΑ 13 ΤΙΤΛΟ ΔΕΝ ΘΑ ΠΑΡΕΤΕ ΟΥΤΕ ΣΤΑ ΚΑΛΛΙΣΤΕΙΑ
 
Αυτό βγήκε τις επόμενες μέρες. Βασικά την επομένη του ντέρμπυ που εξετάζουμε εδώ έγινε ο διαγωνισμός ομορφιάς ''Καλλιστεία 1997'' για την ανάδειξη της ''ομορφότερης Ελληνίδας''. Μια αθλήτρια τότε της ομάδας βόλλευ γυναικών του ΠΑΟ, η Ευγενία Λιμαντζάκη, κέρδισε τον τίτλο και πανηγύριζαν οι βάζελοι, μπας και σηκώσουν λίγο κεφάλι από τις απανωτές φάπες εκείνης της χρονιάς. Δυο μέρες μετά, ήρθε το ΦΩΣ να βάλει τα πράγματα στη θέση τους.
 
ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΦΩΣ ΤΩΝ ΣΠΟΡ 9-4-1997
 

 

 

 
Ούτε στα καλλιστεία τίτλο τα βαζέλια εκείνη την χρονιά. ΠΟΥ-ΘΕ-ΝΑ δεν χαρήκανε. Σε κανένα τμήμα. Η επιχείρηση ''εξαφανίστε τον πράσινο λαγό'', που συνεχίζεται μέχρι τις μέρες μας με εντυπωσιακά αποτελέσματα, είχε ξεκινήσει με τον εμφατικότερο τρόπο. Αφού παραθέσουμε το ρεπορτάζ της Ελευθεροτυπίας για το ματς (1, 2, 3, 4), κλείνουμε με το βίντεο με τις φάσεις του αγώνα.
 

 

 

 
Ρε τα βαζέλια ρε. Αντί να κάτσουν ήσυχα να δούνε το πάρτυ από 20.000 γαύρους στις κερκίδες, μου θέλανε και φωτιές. Αγρίεψαν και καλά οι φλώροι. Όταν τα κάναμε εμείς αυτά, εσείς ήσασταν στα γαλλικά και στο πιάνο σας λαγουδάκια...

Σχόλια

Εικόνα V0R4D0R

1ον: Καλά το κατέγραψε η "ΟΜΑΔΑ" το πρόβλημα του ΠΑΟ ως "δύσκολες ώρες". Βέβαια, με την ασφάλεια του προβεβηκότος χρόνου μπορούμε πλέον με βεβαιότητα να λέμε ότι οι "δύσκολες ώρες" έγιναν "δύσκολες μέρες".
2ον: Μουσειακές οι φωτογραφίες Γιαννακό και Γεωργάτου με μαλλιά (αν και τα θυμάμαι δια ζώσης). Ώρα είναι να μας ποστάρεις και καμιά φωτό με τον Γκουσγκούνη ροκαμπιλά, να κόψουμε φλέβες ομαδικώς.
3ον: ΠΑΟ γερά, πρωτάθλημα ΠΟΤΕ ξανά.

ΥΓ: Όχι και "Φραντζέσκος του λιμανιού" ο Γεωργάτος ρε Σπυρόπουλε. Από νέος το είχε το μικρόβιο φαίνεται ο Αλεξάκης. Στον ΠΑΟ που διαλυόταν έβλεπε τον Ολυμπιακό του Σαλιαρέλη και στον Ολυμπιακό που αναδυόταν, έβλεπε τον "Παναθηναϊκό της Eυρώπης". Παντού δηλαδή έβλεπε λίγο ΠΑΟ. Τί να πει κανείς για το αυτό της αυτής...

Εικόνα savvas gridlock

Ο Αλέξης ο ''κορυφαίος'' στην αρχή της καριέρας του δήλωνε Ολυμπιακός. Μετά τον έστειλε ο Καραγιαννίδης στο ΦΙΛΑΘΛΟ να κάνει ρεπορτάζ βάζελου και άλλαξε φρονήματα. Γύριζε τα μέσα ως ρεπόρτερ ΠΑΟ, μέχρι και ο Κοσκωτάς στις 24 Ώρες τον είχε προσλάβει να γράφει για το λαγό. Στην πορεία άλλαξε και πάλι απόψεις, έκανε και παρέα με τον Ντέμη και δήλωνε συμπαθών την ΑΕΚ. Τώρα αν τον ρωτήσεις μπορεί να σου πει ότι είναι Πανιώνιος, Απόλλων και ότι είναι με τον κάθε ταπεινό και καταφρονεμένο αυτού του πλανήτου. Παραμένει όμως ''κορυφαίος''...

Εικόνα Hank

Και τι να πει κανεις, για το βαζελολαγνο-αρδικειμενικοδημοσιογραφο της αλληνης.