ΜΕΓΑΛΗ ΝΤΟΡΤΜΟΥΝΤ, ΜΕΓΑΛΟΣ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ
Γράφτηκε απο Anonymous στις 03:52 | 25-04-2013
Θαυμάσαμε όλοι πριν λίγες ώρες τη μεγάλη Ντόρτμουντ, που σμπαράλιασε, κυριολεκτικά, την πολυδιαφημισμένη Ρεάλ του Ζοζέ Μουρίνιο. Ξέρετε ποια Ντόρτμουντ, έτσι? Αυτή των ''αφελών'' Γερμανών, που ''παίζουν ποδόσφαιρο όσα φάμε κι όσα βάλουμε'' και που ''μια χαψιά θα τους έκανε ο Μουρίνιο. Για πρωινό τους έχει. Περιμένουμε από τώρα τον τελικό Μπάγερν-Ρεάλ''. Κι επειδή εύκολα μπορεί κάποιος να πει εδώ ''ώπα ρε αποψιάτορα, μας έγινες μετά Χριστόν προφήτης τώρα? Τι έλεγες πριν το ματς εσύ δηλαδή?'', εδώ είναι τα υπόλοιπα παιδιά του site να επιβεβαιώσουν το ότι από το καλοκαίρι και από την αρχή της σεζόν που διανύουμε, έχω προβλέψει την κατάκτηση του Τσάμπιονς Λιγκ από αυτό το ποδοσφαιρικό ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ που λέγεται Ντόρτμουντ. Ας εξετάσουμε λίγο το τι συμβαίνει με αυτήν την ομάδα και το πώς κτίστηκε βήμα-βήμα.
α) Έχει τον ίδιο προπονητή για 5 σερί χρόνια, το Γιούργκεν Κλοπ. Έχτισε πρώτα τη Μάιντζ, την οποία ανέβασε στην Πρώτη Κατηγορία και έπεσε μαζί της, πριν ''ανέβει επίπεδο'' και υπογράψει στην Ντόρτμουντ. Ανέλαβε την Μπορούσια το Μάιο του 2008, σε μια σεζόν, 2007-08, όπου η Μπορούσια τερμάτισε 13η και κινδύνευσε σοβαρά με υποβιβασμό. Την επόμενη χρονιά, 2008-09, βγήκε έκτη, με τον Κλοπ στον πάγκο. Τη μεθεπόμενη χρονιά, 2009-10, τερμάτισε πέμπτη. Εκεί που ο μέσος Έλληνας παράγοντας θα του έλεγε το κλασικό ''φύγε αγόρι μου, δεν κάνεις, μυρωδιάς είσαι'', η διοίκηση της Ντόρτμουντ τον κράτησε και ήρθε η εκτόξευση. Δύο κολλητά πρωταθλήματα, 2010-11 και 2011-12 και φυσικά η φετινή πορεία προς τον τελικό του Τσάμπιονς Λιγκ.
β) Οι παίκτες που σήμερα αγωνίστηκαν ως βασικοί κόντρα στη Ρεάλ, είναι οι εξής.
-Βαιντενφέλερ, Γερμανός τερματοφύλακας, 33 ετών, αγωνίζεται στην Ντόρτμουντ από το 2002.
-Πίστσεκ, Πολωνός δεξιός μπακ, 28 ετών, αγωνίζεται στην Ντόρτμουντ από το 2010.
-Σμέλτσερ, Πολωνός αριστερός μπακ, 25,5 ετών, προέρχεται από τις Ακαδημίες της Ντόρτμουντ, όπου και αγοράστηκε το 2005 από το Μαγδεμβούργο σε ηλικία 17 ετών.
-Χούμμελς, Γερμανός λίμπερο, 24,5 ετών, αγωνίζεται στην Ντόρτμουντ από το 2008 και είναι το δώρο, ουσιαστικά, της Μπάγερν στην αντίπαλό της, αφού μπάλα έμαθε στις Ακαδημίες της Μπάγερν και από εκεί τον τσίμπησε η Μπορούσια.
-Σούμποτιτς, Σέρβος στόπερ, 24,5 ετών, αγωνίζεται στην Μπορούσια από το 2008, όταν και αγοράστηκε από τη Μάιντζ. Μαζί με τον Κλοπ πήγανε στην Ντόρτμουντ πακέτο.
-Μπέντερ, Γερμανός κόφτης, 24 ετών, αγωνίζεται στην Μπορούσια από το 2009, όταν και αποκτήθηκε από τη Μόναχο 1860.
-Γκιντογκάν, Γερμανός κόφτης γεννημένος από Τούρκους γονείς στο Γκελζενκίρχεν, 23,5 ετών, παίζει στην Μπορούσια από το 2011, όταν και αποκτήθηκε με μεταγραφή από τη Νυρεμβέργη.
-Ρόις, Γερμανός μεσοεπιθετικός -σήμερα έπαιζε πίσω από το Λεβαντόφσκι, αλλά παίζει και στα άκρα ως εξτρέμ-, 24 ετών, αποκτήθηκε το καλοκαίρι με μεταγραφή από την Γκλάντμπαχ, όπου είχε βγάλει μάτια πέρυσι. Ήρθε ως ο διάδοχος του Καγκάβα, που πουλήθηκε στη Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ και όχι ως ''η μεταγραφάρα του προέδρου για να πάμε αεροδρόμιο, με τα κατομμύργια που σκορπάει κάθε χρόνο από τη ντζέπα του για να γουστάρει ο γκοζμάκης''. Πρώτα πουλήθηκε ο Καγκάβα και μετά αγοράστηκε ο Ρόις.
-Γκέτσε, Γερμανός μεσοεπιθετικός -παίζει στα άκρα ή πίσω από τον επιθετικό περιοχής-, 21 ετών, προέρχεται από τις Ακαδημίες της Ντόρτμουντ, όπου αποκτήθηκε σε ηλικία...9 ετών. Χθες μάθαμε ότι αγοράστηκε από την Μπάγερν και θα αγωνίζεται εκεί για την επόμενη χρονιά, αφού η ομάδα του Μονάχου κατέβαλε τη ρήτρα των 37 εκ. ευρώ και συμφώνησε με τον παίκτη με ετήσιες αμοιβές που φτάνουν τα 7 εκ. ευρώ.
-Κούμπα Μπλαστσικόφσκι, Πολωνός ακραίος επιθετικός, 27,5 ετών, αγωνίζεται στην Μπορούσια από το 2007, ενώ πριν έπαιζε στην πατρίδα του, στη Βίσλα.
-Λεβαντόφσκι, Πολωνός επιθετικός περιοχής, 25 ετών, αγωνίζεται στην Μπορούσια από το 2010, ενώ πριν έπαιζε στην πατρίδα του και τη Λεχ Πόζναν.
-Πίστσεκ, Πολωνός δεξιός μπακ, 28 ετών, αγωνίζεται στην Ντόρτμουντ από το 2010.
-Σμέλτσερ, Πολωνός αριστερός μπακ, 25,5 ετών, προέρχεται από τις Ακαδημίες της Ντόρτμουντ, όπου και αγοράστηκε το 2005 από το Μαγδεμβούργο σε ηλικία 17 ετών.
-Χούμμελς, Γερμανός λίμπερο, 24,5 ετών, αγωνίζεται στην Ντόρτμουντ από το 2008 και είναι το δώρο, ουσιαστικά, της Μπάγερν στην αντίπαλό της, αφού μπάλα έμαθε στις Ακαδημίες της Μπάγερν και από εκεί τον τσίμπησε η Μπορούσια.
-Σούμποτιτς, Σέρβος στόπερ, 24,5 ετών, αγωνίζεται στην Μπορούσια από το 2008, όταν και αγοράστηκε από τη Μάιντζ. Μαζί με τον Κλοπ πήγανε στην Ντόρτμουντ πακέτο.
-Μπέντερ, Γερμανός κόφτης, 24 ετών, αγωνίζεται στην Μπορούσια από το 2009, όταν και αποκτήθηκε από τη Μόναχο 1860.
-Γκιντογκάν, Γερμανός κόφτης γεννημένος από Τούρκους γονείς στο Γκελζενκίρχεν, 23,5 ετών, παίζει στην Μπορούσια από το 2011, όταν και αποκτήθηκε με μεταγραφή από τη Νυρεμβέργη.
-Ρόις, Γερμανός μεσοεπιθετικός -σήμερα έπαιζε πίσω από το Λεβαντόφσκι, αλλά παίζει και στα άκρα ως εξτρέμ-, 24 ετών, αποκτήθηκε το καλοκαίρι με μεταγραφή από την Γκλάντμπαχ, όπου είχε βγάλει μάτια πέρυσι. Ήρθε ως ο διάδοχος του Καγκάβα, που πουλήθηκε στη Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ και όχι ως ''η μεταγραφάρα του προέδρου για να πάμε αεροδρόμιο, με τα κατομμύργια που σκορπάει κάθε χρόνο από τη ντζέπα του για να γουστάρει ο γκοζμάκης''. Πρώτα πουλήθηκε ο Καγκάβα και μετά αγοράστηκε ο Ρόις.
-Γκέτσε, Γερμανός μεσοεπιθετικός -παίζει στα άκρα ή πίσω από τον επιθετικό περιοχής-, 21 ετών, προέρχεται από τις Ακαδημίες της Ντόρτμουντ, όπου αποκτήθηκε σε ηλικία...9 ετών. Χθες μάθαμε ότι αγοράστηκε από την Μπάγερν και θα αγωνίζεται εκεί για την επόμενη χρονιά, αφού η ομάδα του Μονάχου κατέβαλε τη ρήτρα των 37 εκ. ευρώ και συμφώνησε με τον παίκτη με ετήσιες αμοιβές που φτάνουν τα 7 εκ. ευρώ.
-Κούμπα Μπλαστσικόφσκι, Πολωνός ακραίος επιθετικός, 27,5 ετών, αγωνίζεται στην Μπορούσια από το 2007, ενώ πριν έπαιζε στην πατρίδα του, στη Βίσλα.
-Λεβαντόφσκι, Πολωνός επιθετικός περιοχής, 25 ετών, αγωνίζεται στην Μπορούσια από το 2010, ενώ πριν έπαιζε στην πατρίδα του και τη Λεχ Πόζναν.
Παίκτης άνω των 28 ετών -πλην τερματοφύλακα- δεν υπάρχει, ενώ οι 10 από τους 11 παίκτες αγωνίζονται μαζί για 2 τουλάχιστον χρόνια, οι 9 από τους 11 παίκτες παίζουν μαζί για 3 σερί χρόνια και οι 7 από τους 11 παίκτες παίζουν μαζί για 4 σερί χρόνια. Οι όποιες, ελάχιστες, μεταγραφές έγιναν, αφορούσαν παίκτες από τη Λεχ Πόζναν, τη Νυρεμβέργη και το πολύ την Γκλάντμπαχ, μόνο όμως όταν υπήρχε μετρητό γι'αυτό το τελευταίο από τη φυγή Καγκάβα. Τα σχόλια περιττά...
γ) Κοιτάζοντας την οικονομική κατάσταση της Μπορούσια, βρίσκεσαι αντιμέτωπος με ένα μικρό θαύμα. Βλέποντας κανείς τα μακροικονομικά μεγέθη της εταιρείας, αλλά κυρίως το πώς έχει καταφέρει να συνδυάσει την αγωνιστική της εκτόξευση με την ραγδαία μείωση του μακροπροθέσμου χρέους της, μπορούμε να πούμε ότι ''μένει καρότο''. Τα έσοδα μέσα σε 4 χρόνια έχουν σχεδόν διπλασιαστεί, οι ισολογισμοί είναι πια πλεονασματικοί και ''το μαγαζί'' έχει κέρδη. Είναι αρκετά γνωστά τα τεράστια οικονομικά προβλήματα που αντιμετώπισε, τα οποία την οδήγησαν να πουλήσει μέχρι και το γήπεδό της. Με την παραχώρηση των δικαιωμάτων της ονομασίας του γηπέδου της -δίχως με λίγα λόγια να ακούνε το μέσο οπαδό ''λαμόγια η Ντόρτμουντ δεν είναι εταιρεία'', άσχετα που λίγο δύσκολο να υπάρχουν πολλοί τέτοιοι οπαδοί εκεί...-, εξασφάλισε τεράστια πάγια έσοδα. Φέτος τα έσοδα αυξάνονται κι άλλο. Ταυτόχρονα, ο κόσμος της ομάδας είναι εκεί. Ήταν εκεί με περισσότερα από 50.000 διαρκείας όταν η ομάδα κινδύνευε και βολόδερνε στην 5η-6η θέση, ενώ τώρα που ήρθαν οι τίτλοι, σπάει το ένα ρεκόρ πίσω από το άλλο. Ακόμη και όταν η ομάδα τους έβλεπε ''το Χάρο'' της Δεύτερης Κατηγορίας με τα μάτια της, μόνη δεν την άφησαν. Τα ''μας κοροιδεύει η διοίκηση'' φαίνεται δεν περνάνε στους ''κουτούς'' τους Γερμανούς. Κοροιδάρες είναι κι αυτοί, τζάμπα πρόλογο τρώνε, σαν τους Σκοτσέζους των Ρέιντζερς...
δ) Όποιος διατηρεί ακόμη αμφιβολίες για τις κινήσεις της Ντόρτμουντ στο μεταγραφικό παζάρι, μπορεί να τις ελέγξει με τα μάτια του. Αναφέρονται ποσά που δώθηκαν, όχι εκτιμήσεις για την λεγόμενη ''χρηματιστηριακή αξία'' των ποδοσφαιριστών. Για πραγματικά λεφτά μιλάμε.
Πάμε τώρα και στο ζουμί. Τι από τα παραπάνω δεν μπορεί άραγε να εφαρμόσει ο Ολυμπιακός? Πιτσιρικάδες από τις Ακαδημίες και από το γερμανικό πρωτάθλημα παίρνει η Μπορούσια και τους βάζει να παίζουν μαζί για χρόνια. Τον ίδιο προπονητή έχει για πολλά χρόνια. Δουλεύει επίμονα, στο ίδιο πλάνο, με τους ίδιους πάνω κάτω παίκτες. Προσεγμένα είναι τα οικονομικά της, άσκοπες δαπάνες δεν έχει, απλώς φροντίζουν τα μέλη της διοίκησής της να γίνεται δουλειά, σε όλα τα επίπεδα. Κατανοούμε πως είναι δύσκολο στο μέσο ΕΛ-λην οπαδό να συνειδητοποιήσει την αξία της μεθοδικής δουλειάς και της προσήλωσης σε ένα πλάνο, σε ένα σχέδιο -αυτά είναι για τα κορόιδα, τα'παμε...-, αλλά σε σοβαρές ομάδες και σε σοβαρά πρωταθλήματα, αυτός είναι ο κανόνας, ακόμη κι αν δεν υπάρχει η ευμάρεια των ''επενδυταράδων'', που ''σκορπάνε τα κατομμύργια''. Έτσι, πολυδιαφημισμένοι παίκτες σαν τον Τσάμπι Αλόνσο, μοιάζουν με παλαιμάχους όταν βρεθούν απέναντι στα ''μηχανάκια'' Μπέντερ-Γκιντογκάν, ενώ άλλοι αστέρες σαν τον Κριστιάνο Ρονάλντο δεν ακουμπάνε μπάλα. Η αξία της ομαδικής δουλειάς, αυτή είναι. Οι πολλοί κερδίζουν τον έναν πάντοτε. Με το υγιές σύνολο, μασκαρεύεις και τα όποια επί μέρους ατομικά λάθη και κάποιο πιθανό έλλειμμα ποιότητας, αγωνιστικό ή σε επίπεδο προπονητή (Πού πάει το τελευταίο? Στο Μουρίνιο. Ένας από τους μεγαλύτερους προπονητές στην ιστορία του παγκοσμίου ποδοσφαίρου, έγινε σήμερα γιο-γιο. Ο Μουρίνιο που όταν πήγε στη Ρεάλ επέλεξε να αγοράσει τους Κεντίρα-Οζίλ, γερμανικά ''προιόντα'' δηλαδή, αποδεικνύοντας πως παρακολουθεί την εξέλιξη του ποδοσφαίρου σε διεθνές επίπεδο, κόντρα στο λαικισμό των ''μεγάλων ονομάτων'' και των ''μεταγραφάρων'' που ζητούσε και ζητάει πάντοτε η κάθε εξέδρα στον πλανήτη, την πάτησε χθες σαν μαθητούδι, αφήνοντας γυμνά τα άκρα του και φορτώνοντας τον άξονα με παίκτες τύπου Μόντριτς-Αλόνσο. Αυτοί οι ''κουβαλητές'', που ''δεν χάνουν με τίποτε την μπάλα'', σε άλλα γήπεδα θα κάνανε θραύση. Στο συγκεκριμένο γήπεδο, κάνανε εμετό). Τι συνέβη λοιπόν όταν ο Θρύλος συνάντησε πέρυσι αυτήν την ομαδάρα?
Ο Κλοπ μετά το ματς δήλωσε πως χάσανε δίκαια. Κάτι αντίστοιχο δήλωσε και ο Τσορκ, ο αθλητικός διευθυντής της Μπορούσια, την ώρα που τις δύο προηγούμενες αγωνιστικές, με την Άρσεναλ στη Γερμανία και με τη Μαρσέιγ στη Γαλλία, είχαν μαζέψει συνολικά έναν πόντο, καθαρά από ατυχία. Σφυροκοπούσαν τις αντίπαλες εστίες, αλλά δεν καρποφορούσε η υπεροχή τους. Ο Θρύλος στο Καραισκάκη τους κέρδισε στα ίσια, βάζοντας την μπάλα κάτω και κάνοντας περισσότερες φάσεις από αυτούς. Η εικόνα του Θρύλου σε εκείνο το παιχνίδι υποχρέωσε το μεγάλο Μπεκενμπάουερ να αφιερώσει εγκωμιαστικά σχόλια στην ομάδα μας.
Πριν το ματς στη Γερμανία, ο Κλοπ δήλωνε εντυπωσιασμένος από τον Ολυμπιακό. Η εικόνα του ματς αποτυπώνεται ξεκάθαρα στον παραπάνω πίνακα, όπου μόνο καλύτερη δεν ήταν η Ντόρτμουντ συνολικά. Πέραν αυτών όμως, υπήρχε και διαιτητική αδικία εις βάρος του Ολυμπιακού, με ένα καθαρό πέναλτυ να μην σφυρίζεται υπέρ μας με το σκορ στο 1-0. Το λάθος του το ομολόγησε και ο ίδιος ο διαιτητής του αγώνα αργότερα.
Πώς κατάφερε ο Ολυμπιακός να κοντράρει στα ίσια αυτήν την ομαδάρα και να την πατήσει στο Καραισκάκη, ενώ εκτός έδρας όχι μόνο δεν διασύρθηκε, αλλά μπορούσε να πάρει και αποτέλεσμα?
α) Είχε στον πάγκο προπονητή. Όχι ''δικό μας παιδί, που ξέρει από Ολυμπιακό, καταλαβαίνει τα αποδυτήρια και αφουγκράζεται τις απαιτήσεις της κερκίδας''. ΠΡΟ-ΠΟ-ΝΗ-ΤΗ.
β) Ο προπονητής αυτός έμεινε για δεύτερη σερί χρονιά στην ομάδα. Ομάδες που δουλεύουν σωστά στο χορτάρι, δεν κτίζονται από τη μια στιγμή στην άλλη. Χρειάζεται χρόνος.
γ) Ο προπονητής αυτός είχε το ελεύθερο να κάνει ό,τι θέλει. Έβαζε τους παίκτες που αυτός γούσταρε. Έφερνε τους παίκτες που αυτός γούσταρε, για να κάνουν τη δουλειά που αυτός ήθελε. Το κουμάντο αυτός το έκανε. Δεν ήρθε εδώ για να παριστάνει τον προπονητή, ακούγοντας τους φωστήρες της κερκίδας ''βάλε μέσα το Μήτρογλου ρε, τον κατέστρεψες'', ή ''πού'ναι ο ΕΛ-ληνας Μέσι, ο Φετφατζίδης?''. Έγραφε ΟΛΟΥΣ τους μαλάκες στα παπάρια του και έκανε αυτό που ο ίδιος νόμιζε σωστό, για να βρει μια χημεία και κάποιες συνεργασίες που οι ''γνώστες'' απ'έξω ούτε καν υποψιάζονται πως υπάρχουν σε μια ποδοσφαιρική ομάδα. Κι αυτό φυσικά πιστώνεται πρώτα και κύρια στη διοίκηση και στον πρόεδρο Βαγγέλα Μαρινάκη, που του παραχώρησε τέτοιες αρμοδιότητες. Λογικό ήταν να συμβεί κάτι τέτοιο, αφού μιλάμε για το ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ. Γι'αυτόν που έχτισε ομάδες, 2008-09 και 2010-12, οι οποίες κοίταζαν στα μάτια τις ευρωπαικές που βρήκαμε στο διάβα μας, ΟΧΙ ΜΕ ΤΑΜΠΟΥΡΙ και ''όλοι πίσω ρε, προσοχή στην άμυνα και χτυπάμε στο αργό κεντρικό αμυντικό τους δίδυμο στην κόντρα'', όπως έχουμε ΣΙΧΑΘΕΙ να διαβάζουμε στα ρεπορτάζ των ομάδων ως στρατηγική που θα ακολουθηθεί πριν από ευρωπαικά ματς, αλλά στα ίσια. Κάτι σαν το Φάντρονκ της ΑΕΚ και τον Μπόμπεκ του ΠΑΟ παλιότερα, αλλά επί δύο, αφού εκτός του ότι διέσυρε ο Θρύλος επί των ημερών του ομάδες με πολλαπλάσιο μπάτζετ σαν την Μπενφίκα και ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΚΕΡΔΙΣΕ ΤΗΝ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΡΙΑ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ, αυτά συνδυάστηκαν με τίτλους στην Ελλάδα. Ταυτόχρονα, όχι μια το ένα, μια το άλλο...
Είναι τόσο δύσκολο να δούμε το παραπάνω έργο στον Ολυμπιακό? Αυτή η μείξη Ντόρτμουντ και περυσινού Ολυμπιακού του Βαλβέρδε, που στα δικά μου μάτια είναι το ιδεατό και αυτό στο οποίο οφείλουμε να στοχεύσουμε, είναι κάποια εξωπραγματική απαίτηση άραγε που έχουμε ως οπαδοί εμείς απ'έξω? Τι ζητάμε με λίγα λόγια?
α) Να έχει το απόλυτο κουμάντο στο τμήμα ένας προπονητής. Να φέρνει παίκτες που αυτός θέλει και να μην ακούει η διοίκηση τους παρατρεχάμενους ''μας φόρτωσε με μίζες από τους μάνατζερ με τους οποίους συνεργάζεται''. Να βάζει μέσα παίκτες που αυτός θέλει, για τη δουλειά που αυτός θέλει να κάνουν και όχι όποιον ''παικταρά'' θέλουν να βλέπουν κάποιοι απο την κερκίδα ή αβαντάρουν ορισμένοι από τον Τύπο. Να μην πιέζεται από κανέναν με απόλυση, αν δεν έρθουν γρήγορα και άμεσα τα αποτελέσματα, ώστε ''να κάνει πίσω'' στο έργο του.
β) Να στελεχωθεί το ρόστερ με παίκτες σε καλή ποδοσφαιρική ηλικία, που θα έχουν υψηλή μεταπωλητική αξία, με έναν σταθερό κορμό δίχως προσθαφαιρέσεις για κάποια χρόνια. Όχι κάθε καλοκαίρι ''φέρε 10 παίκτες'', ή ''πάρε δυο χάφαρους'', που λέει ο Αλέφαντος. Όχι κάθε χρονιά στο ''φτου κι απ'την αρχή''. Χτίσιμο κορμού, πρώτα και κύρια, με έμφαση στον άξονα, αφού ο άξονας είναι το Α και το Ω σε μιαν ομάδα -δεν γίνεται να παίζεις κυρίως από τα άκρα, θα τα σκάσεις με τα συνεχή σπριντ-. Πάνω από όλα, να μείνουν οι ίδιοι παίκτες για καιρό, ώστε να μάθει ο ένας το παιχνίδι του άλλου και να στήνουν συνεργασίες στο χορτάρι.
γ) Να μείνουν μαζί όλοι αυτοί, προπονητής-παίκτες, για χρόνια και να δουλεύουν στο ίδιο πλάνο, επίμονα και δίχως πισωγυρίσματα. Ταυτόχρονα, και προπονητής και παίκτες να παραμείνουν για χρόνια στην ομάδα, έτσι? Όχι μισές δουλειές.
Αν γίνουν αυτά, δεν σημαίνει πως θα πάρουμε το Τσάμπιονς Λιγκ. Θα καταξιωθούμε όμως σε ευρωπαικό επίπεδο. Είναι δεδομένο αυτό. Θα μας θεωρούν όλοι μια ομάδα που για να την κερδίσεις, θα πρέπει να ματώσεις. Αυτός πρέπει να είναι ο ρεαλιστικός στόχος του Θρύλου από εδώ και πέρα. Το αν συνοδευτεί από μία επιτυχία τύπου ''κατάκτηση ευρωπαικού τίτλου'', αυτό έρχεται σε δεύτερη μοίρα, τουλάχιστον όπως το βλέπω εγώ, αφού ο τίτλος για να έρθει απαιτούνται και άλλα πράγματα, ήτοι τύχη σε διασταυρώσεις και αποφυγή τραυματισμών μέσα στην χρονιά, σεβασμός από τη διαιτησία και όχι διαιτητές-κομάντο, σαν το ''μάγκα'' με τη Λεβάντε κτλπ.. Το παν είναι η διάρκεια, όχι κάποιες πορείες-φωτοβολίδες.
Μπορούμε να το πετύχουμε, αρκεί η διοίκηση πρώτα και κύρια να το πιστέψει. Με ΜΑΛΑΚΙΕΣ σαν την αψυχολόγητη και απαράδεκτη ποδοσφαιρικά απόλυση Ζαρντίμ, δεν μας δείχνει πως το πιστεύει. Με την στήριξη του Μίτσελ -και του κάθε Μίτσελ από εδώ και πέρα- μπορεί να μας αλλάξει άποψη. Βάζοντας χέρι στους παικταράδες μας που γκρινιάζουν για την ''σκληρή'' προπόνηση, για τις πρωινές προπονήσεις κι επειδή ''τζάμπα κουραζόμαστε με το Μίτσελ, δεν είναι καλή η προπόνηση που μας κάνει'', μπορεί να μας αλλάξει άποψη. Ακούγοντας το τι θέλει ο Μίτσελ στις μεταγραφές, μπορεί να μας αλλάξει άποψη. Στο χέρι του Βαγγέλη Μαρινάκη είναι να το πετύχει, αφού σίγουρα μας έχει αποδείξει πως θέλει το καλό του Ολυμπιακού. Το καλό του Ολυμπιακού όμως σε αυτήν την φάση της ιστορίας μας επιτάσσει αναζήτηση του ευρωπαικού ονείρου. Και το ευρωπαικό όνειρο για να εκπληρωθεί απαιτείται σταθερή διοικητική γραμμή-πορεία σε ένα πλάνο, δίχως αμφιταλαντεύσεις και υποχωρήσεις μπροστά σε λαικίστικες κορόνες του Τύπου και κάποιων οπαδών που είναι ''μπαλαδόφατσες''. Δεν χρειάζονται καράβια με λεφτά. Τρόπο θέλουμε, όχι κόπο και ''μεταγραφάρες''. Το φετινό καλοκαίρι θα είναι μεγάλο στοίχημα, για όλους...
Υ.Γ. 1 Το έργο τώρα λογικά θα αλλάξει. Πώς ακούγαμε τα προηγούμενα χρόνια για ''την Μπαρτσελόνα που ό,τι πέτυχε, το πέτυχε με ντόπα''? Τώρα τη θέση της αναμένεται να πάρουν οι Γερμανοί. ''Αφύσικο το τρέξιμό τους, στάνταρ πέφτει η φυσούνα σύννεφο'', θα πει ο μέσος ΕΛ-λην ''γνώστης''. Φυσικά πρωταθλητισμός δίχως ντόπα δεν υπάρχει, αλλά από το σημείο αυτό μέχρι να πεις ότι όποια ομάδα ξεχωρίζει, το πετυχαίνει λόγω φαρμάκων, υπάρχει χάος. Άμα ξέρει όμως ''μπάλα'' ο άλλος και ''δεν έχει τσίμπλες στα μάτια'', κορόιδο δεν πιάνεται.
Υ.Γ. 2 Ο Μουρίνιο είναι ένας τεράστιος προπονητής και έχει χτίσει ένα μεγαθήριο, τη Ρεάλ που βλέπουμε και που μας γεμίζει ποδοσφαιρικά στα καλά της βράδυα. Κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει την ανατροπή στον επαναληπτικό και την πρόκριση της Ρεάλ. Η ισοπέδωση του χαμένου είναι άλλο ένα γνήσια ΕΛ-ληνικό φαινόμενο. Συνεχίζω να πιστεύω πως φέτος θα το σηκώσει η Ντόρτμουντ, αλλά και να μην το πετύχει, δεν με νοιάζει. Είμαι ΜΟΝΟ Ολυμπιακός, τίποτε άλλο στην Ευρώπη, για να μην παρεξηγηθώ μετά τα εγκώμια στην Μπορούσια. Και φυσικά το κείμενο δεν γράφτηκε επειδή προσδοκώ στην αυτοδικαίωσή μου, ώστε να κορδώνομαι πως προέβλεψα αυτό που άλλοι δεν έβλεπαν με την πορεία της φετινής Ντόρτμουντ, αλλά για να οριστεί ένας μπούσουλας στην μελλοντική πορεία της ομάδας μας και στην οριοθέτηση των στόχων της από τη διοίκηση, πάντοτε με βάση το πώς κοζάρω εγώ την φτιάξη και όχι με το σκεπτικό του ''ειδήμονα'', που δεν ισχυρίζομαι ότι είμαι. Είτε το σηκώσει η Ντόρτμουντ, είτε χάσει με 5-0 στο Μπερναμπέου κι αποκλειστεί, η πορεία της είναι αξιοθαύμαστη και οφείλουμε να την μιμηθούμε, στο βαθμό που αυτό είναι εφικτό.
Υ.Γ. 3 Περιμένω από σήμερα να ακούσω-διαβάσω ''ωραίες'' δημοσιογραφικές ιστορίες, με σπόντες για το ''πώς γίνεται ρε παιδιά η ομάδα που θα έμενε έξω από τη Μάλαγα να διαλύει τη Ρεάλ?''. Το ότι δεν υπάρχει ομάδα παγκοσμίως που να διαλύει τους πάντες από Σεπτέμβριο μέχρι Μάιο κολλητά σε σερί ματς, δύσκολα το χωνεύει ο μέσος ΕΛ-λην. Το ότι υπάρχουν και άσχημες βραδυές στον αθλητισμό, δεν το δέχεται. Ας υποθέσουμε όμως πως κάποια στιγμή εμφανίζεται αυτή η ομάδα και τσακίζει τους πάντες μέσα-έξω για 9 μήνες σερί. Πόσο δίνει στο στοίχημα οι ίδιοι ''γνώστες'' να την βγάλουν προιόν φυσούνας?
Υ.Γ. 4 Ο τρόπος που πιέζει η Ντόρτμουντ, που στήνει επιθέσεις από τα άκρα με έξτρα παίκτες αλλά και η διάθεση όλων των παικτών της να μην παρατήσουν ΚΑ-ΜΙ-Α μπάλα, ποτέ και πουθενά, όπως και να μην παραδωθούν στο ''παιχνίδι σκοπιμότητας'', δεν γίνεται να μην χειροκροτηθεί από όλους. Πρέπει να είσαι μεγάλο σούργελο και εμπαθής για να κάνεις και να λες τα ανάποδα, ή άσχετος αν δεν τα βλέπεις. Κι επειδή τους είδαμε κι από κοντά πέρυσι στο Καραισκάκη τους Γερμανούς, η εικόνα που είχαν οι παίκτες μας μετά το τέλος του ματς, όπου έμοιαζαν με αυτοκίνητα έτοιμα για απόσυρση, τα έλεγε όλα. Ο ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ ΤΟΥ ΒΑΛΒΕΡΔΕ, ΕΤΣΙ? Η ΠΙΟ ΓΡΗΓΟΡΗ ΟΜΑΔΑ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ, όχι κάνα τσίρκουλο. Για να αλλάξεις επίπεδο, θες δουλειά για πολλά χρόνια.
Υ.Γ. 5 Ο Ολυμπιακός έχει προπονητή. Ο Βαλβέρδε είναι παρελθόν και δεν ωφελεί σε κάτι να τον αναπολούμε συνέχεια. Ούτως ή άλλως στο μέλλον εγώ δεν θα ήθελα να ξαναδουλέψει στον Θρύλο, αφού το προσωπικό πρόβλημα που έχει με το παιδί του δεν του επιτρέπει να μείνει για πολλά χρόνια στην ομάδα μας, μακριά από την οικογένειά του, που είναι πάνω από τα εργασιακά ούτως ή άλλως για κάθε σοβαρό άνθρωπο. Παρ'όλα αυτά, η συνεισφορά του στο ελληνικό ποδόσφαιρο θα πρέπει κάποια στιγμή να συνεκτιμηθεί από αρκετούς μυαλοπώληδες δεξιά κι αριστερά, σε Internet και ραδιόφωνα. Μάθαμε πριν λίγες μέρες πως ο Κωστένογλου πήγε στην Ισπανία για να παρακολουθήσει προπονήσεις της Βαλένθια. Κακώς. Έπρεπε να ακούσει κάποιους ''γνώστες'', γαύρους και μη, και να ''θαυμάσει'' από κοντά τον Τσιώλη, το Δώνη και τον Ουζουνίδη, που ''κάνουν καλή δουλειά'', ''ξέρουν από Ελλάδα'' και ''δεν μας πιάνουν κορόιδα με δαύτους''. Ο Λεμονής είναι άνεργος αυτήν την περίοδο, όπως και ο Μπάγεβιτς, αλλιώς θα τους βάζαμε πρώτους στη λίστα. Και παρά το ότι εγώ στηρίζω το Μίτσελ, ένας ύμνος προς τον τεράστιο και ανυπέρβλητο Ερνέστο δεν είναι κακός, ούτε πρέπει να εκληφθεί ως πριόνισμα της καρέκλας του νυν προπονητή μας. Ο Μίτσελ να στηριχθεί, να μείνει και να κριθεί ΤΟ ΝΩΡΙΤΕΡΟ του χρόνου το καλοκαίρι, αλλά όπως και να΄χει,
ΕΕΕΕΡΝΕΣΤΟ ΒΑΛΒΕΕΕΡΔΕ
Για μια ζωή. Και μακάρι κάποιος να τον ξεπεράσει και δυο φορές μακάρι αυτός να'ναι ο Μίτσελ...
Υ.Γ. 6 Κριτική, σοβαρή, όπως καταλαβαίνω εγώ τουλάχιστον την έννοια ''σοβαρή'', αυτή είναι. Βάζεις κάτω τα δεδομένα και κοιτάς τι μπορείς να πετύχεις, ρεαλιστικά και δίχως συναισθηματικές αρλούμπες και άστοχες εξάρσεις οπαδισμού. Αλλιώς αρχίζεις τα ''παντελονιάζει ο πρόεδρος, δεν βάζει λεφτά να πάμε αεροδρόμιο, γυμνή θα μείνει πάλι η ομάδα'' και ησυχάζεις. Τέτοιου είδους κριτική από εδώ ΔΕΝ θα γίνει. ΠΟΤΕ. Όποιος περιμένει να διαβάσει για ''παντελονιάσματα'', ενώ δεν υπάρχει το παραμικρό στοιχείο γι'αυτά, τα κουβαδάκια του και σε άλλη παραλία. Αν δεν του αρέσουν τα παραπάνω και θεωρεί πως για να είναι κάποιος ''γνήσιος οπαδός, που δεν χαρτζιλικώνεται'', πρέπει ολημερίς να σκούζει για ''τους πέντε παικταράδες των 20 κατομμυρίωνε που θέλουμε για να ανέβουμε επίπεδο'', ας φάει λίγο τραχανά να του περάσει ο πόνος στο στομάχι, ας πάρει λίγο βιξ για τα λαιμά του κι ας μας βγάλει ''υπαλλήλους''. Εμένα μου σηκώνεται όταν με λένε ''υπάλληλο'', εδώ και πολλά χρόνια. Το ηθικό εννοώ μου σηκώνεται, μην το πάτε αλλού...
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Σχόλια
Κατά πρώτον, θα ήθελα να επιβεβαιώσω οτι ο Σάββας είχε, πράγματι προβλέψει την άνετη επικράτηση της Ντόρτμουντ.
Κατά δεύτερον θεωρώ ιεροσυλία να προσθέσω το οτιδήποτε σε όλα όσα έγραψε και ανέλυσε. Κι αυτό επειδή τυχαίνει να έχω ΑΚΡΙΒΩΣ τις ίδιες απόψεις. Σαν νάκουγα εμένα να μιλάω! Εν τούτοις, ας πω κι εγώ δυο λόγια...
Προπονητής, τουλάχιστον, πενταετίας, ποδοσφαιριστές ταχείς, δυνατοί, ατρόμητοι, εργατικοί στην προπόνηση, επαγγελματίες, όπως ο καθένας μας στην εργασία του, καμιά παρέκλιση από το πλάνο διοίκησης-προπονητή. Όσοι στραβώνουν, μακρυά με τις κλωτσές.
Το μόνο που με κάνει να εικάζω πως θα λειτουργούσε αρνητικά, στην περίπτωση που εγένετο κάποιο "θαύμα" και ξεκινούσε η υλοποίηση ενός τέτοιου μακρόπνοου σχεδίου είναι ο "λαός" μας.
Έλληνες, από την κορφή μέχρι τα νύχια, άκριτοι, απαίδευτοι, βιαστικοί και κυρίως προσβλητικοί σε ανθρώπους και καταστάσεις. Άνθρωποι οι οποίοι θεωρούν πως είναι οι φωτεινοί παντογνώστες και πως η Φύση και οι συγκυρίες συνωμότησαν για να μην στρογγυλοκάθονται ΕΚΕΙΝΟΙ στον προεδρικό θώκο του Θρύλου, ή έστω.....της κυβέρνησης, του ΔΝΤ, της ΕΚΤ!
Το παράδειγμα της Ντόρτμουντ εμπεριέχει την κρίσιμη παράμετρο ενός λαού -του γερμανικού- που όσα κακά κι αν βρούμε να του προσάψουμε, δεν θα πρέπει να παραγνωρίσουμε το γεγονός οτι ΕΚΠΑΙΔΕΥΕΤΑΙ από πιτσιρικάς στο να Σέβεται, να Μοχθεί και να μην Κοροιδεύει κανέναν και τίποτα.
Ευχαριστούμε Σάββα για την πολύτιμη εργασία
Σωστά, όλα! Και η Μπάγερν και η Ντόρτμουντ είναι υποδειγματικά κλαμπ. Έχω ζήσει κάμποσα χρόνια στη Γερμανία και νομίζω ότι ξέρω καλάτο γερμανικό ποδόσφαιρο. Δεν είναι οι ομάδες μου (συμπαθώ το Αμβούργο και την Καιζερσλάουτερν), αλλά τις υπολήπτομαι και τη Μπάγερν και την Ντόρτμουντ, γιατί είναι κλαμπ με "αρχές".
Συμφωνώ ιδίως με το Υ.Γ. 6.
Αυτό είναι και το σημαντικότερο σε μία ομάδα, κατά την γνώμη μου. Το να κερδίζει το σεβασμό αυτών που δεν την υποστηρίζουν για την αγωνιστική της ταυτότητα.
Όταν κυκλοφορούσε ακόμα το περιοδικό "ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ", όπου αρθρογραφούσα για ένα διάστημα, είχα γράψει ότι το μοντέλλο που θα έπρεπε να "αντιγράψει" ο Ολυμπιακός δεν είναι οι διάφορες "Λυών" και "Πόρτο" (που ήταν της μόδας τότε), αλλά η "σταθερή αξία" της Μπάγερν. Μικρή ή / και καθόλου αξία έχουν όλα αυτά, βέβαια - το ξέρω. Το ζήτημα είναι να έχει όντως τη βούληση να γίνεις κάτι που δεν είσαι. Και το ακόμα σημαντικότερο ζήτημα είναι τούτο: την έχεις τη βούληση; Την έχεις! Πόσο πολύ το θέλεις αυτό; Λίγο; Πολύ; Διακαώς; Δεν ζεις αν δεν το έχεις; Εκεί είναι η όλη ουσία. Καλημέρα!
Πολύ σωστά. Ο πήχυς πρέπει να ανέβει όσο μας παίρνει, αλλά η στόχευσή μας πρέπει να είναι σε σταθερές, όχι σε στοιχήματα. Πίντο ντα Κόστα και Ολάν δεν είναι σταθερές, είναι εξαιρέσεις στον κανόνα των προέδρων-διοικήσεων παγκοσμίως. Εφικτός στόχος για'μένα ήταν και παραμένει το μοντέλο της Μπιλμπάο, όπως και των γερμανικών ομάδων. Ο νεοπλουτισμός ''φέρε παικταράδες των εκατομμυρίων'' και η εξάρτηση από την τσέπη του εκάστοτε προέδρου, ας σταματήσει επί τέλους. Εμένα δεν με αντιπροσωπεύει σε μια τελική, όσο μπορεί να μετράει η δική μου άποψη και το έχει τάξει από την πρώτη μέρα που ανέλαβε ο Μαρινάκης. Περιμένω να το κάνει πράξη ή έστω να μας βάλει σε μια τέτοια τροχιά. Μακάρι κάποια στιγμή να φτάναμε σε σημείο να έχουμε 8 Πειραιώτες στην 11άδα μας. Να τους έχουμε φτιάξει ώστε να στέκονται στο υψηλό επίπεδο, όχι όποιους να'ναι. Να έχουν προκύψει από μια Ακαδημία που θα παράγει ποδοσφαιρικό πλούτο. Γιατί να μπορεί η Μπιλμπάο να το κάνει και να στέκεται μια χαρά στην Πριμέρα κι όχι εμείς? Γιατί να μην ζήσουν τα παιδιά μας αυτά που μου έλεγε, ας πούμε, εμένα ο παππούς μου, ''έβγαινα στη γειτονιά κι έπαιρνα γάλα από το μαγαζί του Υφαντή''?
Καλησπέρα.
Σύγγαυρε, έτσι (θα έπρεπε να) είναι - όπως τα λες. Και ναι, η Μπιλμπάο, αυτή, ναι, ΕΙΝΑΙ ομάδα που ξέρει τί θέλει.
Ελπίζω σε δύο ώρες να πανηγυρίζουμε και να ετροιμαζόμαστε για το Λονδίνο!
Πανηγυρίζουμε και ετοιμαζόμαστε για το Λονδίνο. Συγχαρητήρια στην ομάδα μας.
Ο Ολάν και ο Σαρκοζί. Ολάς εννοούσα, Ζαν Μισέλ Ολάς, λάθος στην πληκτρολόγηση...
Δεν τρέχει τίποτα! (Σου έχω ήδη απαντήσει στην παραπάνω παραθυράκι).
Συμφωνω με την προσεγγιση που πρέπει να έχουμε ως σύλλογος, και που πρέπει όντως να είναι η ανάλογη που έχει και η Ντορντμουντ.
Διαφωνω ομως με τον εντυπωσιασμό σας για την ομάδα Ντορντμουντ, ειδικά με αφορμή το ψεσινό.
Αυτα, ειναι αφυσικα πράγματα.
Καμια ομάδα δεν μεταμορφώνεται μεσα σε μια χρονιά, απο πουτανακι του Ερνέστο, τοσο ωστε να κάνει ολοκληρη Ρεαλ το δικο της πουτανάκι, κι ο Κλο-κλοπης να κανει πουτανακι του τον Μουρίνιο.
Αυτά, άπλα δε γίνονται.
Οσο για τα λοιπά, εγω περιμενω τη στιγμη, σύντομα, που το ποδοσφαιρο θα βρει παλι τη λύση μέσα απ το ίδιο το ποδόσφαιρο.
Και θα κάνει ξανά τους ταχυδυναμους παραλληλοκοφτες, τους δεκαθλητας και τους αρσιβαριστας σαν εκεινους τους χοντρους που δεν τους παιζαμε μικροι, η τους βαζαμε τέρμα αμα δεν ειχαμε καναν καλυτερο.
Το κανε προσφατα η Μπαρτσα αυτο, και γελοιοποιησε ολους οσους νομισαν οτι το ποδοσφαιρο μπορει να ειναι δυναμη, αντοχη, και τρεξιμο μονο. Θα το ξανακανει συντομα καποιος. Μπορει και η Μπαρτσα.
Όλοι οι παίκτες της Ντόρτμουντ έχουν αθλητικά σώματα. Αρσιβαρίστες και μπιλντέρια δεν υπάρχουν. Υπάρχει πολύ χαμηλός μέσος όρος ηλικίας, άρα παραπάνω δυνάμεις από τους 30άρηδες και χημεία στο χορτάρι, αφού η μισή ομάδα είναι μαζί για 5 χρόνια. Κλάνουν ταυτόχρονα Σούμποτιτς και Χούμμελς και ο Κούμπα από τη μυρωδγιά καταλαβαίνει το ποιος την άφησε, που λέει ο λόγος. Και φυσικά υπάρχουν ατελείωτες ώρες δουλειάς στην προπόνηση, με διπλές προετοιμασίες μέσα στη σεζόν κτλπ.. Αυτό είναι το ποδόσφαιρο, όπως θα έπρεπε να παίζεται. Το ίδιο έκανε και κάνει η Μπάρτσα, απλώς τώρα κάπως υποχωρεί, μέχρι να βγούνε νέα φυντάνια από κάτω. Το ότι η Ντόρτμουντ δεν έχει ποιότητα, δεν ισχύει. Ο Ρόις είναι παικταράς, Γκέτσε-Λεβαντόφσκι ξέρουν καντάρια μπάλας. Τα τελειώματα και τις κινήσεις του Λεβαντόφσκι μέσα στην περιοχή δεν τα έχει ούτε ο Καβάνι. Δεν είναι σύγκρουση τεχνικής-φυσικών προσόντων, σε καμία περίπτωση.
Δε διαφωνω οτι οσμιζονται ο ενας τις μυρωδιες του αλλου. Αλλωστε ειναι οσμες μοναδικες και δυσκολο να τις αντιληφθουν οι αλλοι. Ειναι σαν τις φερομονες που βγαζει καθε ειδος του ζωικου βασιλειου. Τα αλλα ειδη δεν μπορουν να τις μυρισουν. Και το "ποδοσφαιριστης της Ντορντμουντ που στα ξαφνικα γαμει το συμπαν ολο" ειναι απο μονο του ενα ξεχωριστο ειδους του ζωικου βασιλειου.
Επισης ξερω, οχι πολυ καιρό πριν, περσυ μολις, πως έκλανε ο Τζεμπουρένιος στο Ναο, και εβγαιναν κορνερ και ο Χουμελς, και ο Σουμπο μαζι.
Και χτες εκαναν το σουπερ δεκαθλητη Ροναλντο, να μοιαζει παραπληγας.
Και δε διαφωνω οτι ο Ρεις ειναι παιχταρας, κι ας μην τον ηξερα. Τον ειδα χτες κι επαθα πλακα. Την ιδια πλακα επαθα ομως και με τον Κουμπα τον Πλατσκικοφσκι. Και με το Γκιντογκάν. Και με το Σμελτσερ, το γιουσουφακι του Μιραλου, θα θυμασαι απο περσυ, που χτες ετρωγε τρεις τρεις τους δυστυχους τους μερενχες.
ο μιραλάς και αν είναι δεκαθλητής φίλε μου...τεχνική? σωματοδομή? ταχυδύναμη? μόνο τακτικά είναι σχετικά πίσω...τώρα για ό,τι αφορά ρόις, γκέτσε, γκιντογκάν, μπέντερ, χούμελς,σμέλτζερ, δεν είναι χθεσινοί...από τα 17 τους θεωρούνται από τους καλυτερους στον κόσμο στην ηλικία τους...πίστζεκ, κούμπα, λέβα, δεν είναι τυχαίοι και το ότι είναι πολωνοί δεν μπορεί να θεωρηθεί αρνητικό..αν μπορούσε αυθαίρετα να θεωρηθεί κάτι, μόνο θετικό θα μπορούσε...και το αν κάθε χρόνο είναι και καλύτεροι, αυτό δείχνει ότι πέρα από τα της ομάδας, δουλεύουν και ατομικά και αυτό είναι προς τιμή τους...
Ενταξει, για την οικονομια της κουβεντας, καταλαβαινοντας πως το εννοεις, να πουμε τον Μιραλας δεκαθλητη. Τοτε, θα πρεπει να πουμε τους υπερφυσικους γερμανους της Ντορντμουντ κατι αλλο. Γιατι κυριως σε αυτους αναφερομαι.
Εγω όντως, δεν ξερω ποσο τυχαιοι δεν ειναι οσοι αναφέρεις, αλλα το "δεν ειναι τυχαίοι" σε τετοιες συζητησεις μαλλον στρεβλωνει την πραγματικότητα. Δε μιλαμε και για τιποτα υπερπαιχτες, που εδειξαν να εχουν μια εξελιξη, αν μπορουσαμε να την πουμε "φυσιολογικη", μεσα σε ενα, δυο, τρια χρόνα, οπως ολοι οι αλλοι γνωστοι "υπερπαιχτες".
Και δεν ειναι αρνητικο το οτι ειναι Πολωνοι, αρνητικο σε σχεση με την κουβεντα μας, ειναι το που γαλουχηθηκαν ποδοσφαιρικα.
Αυτοι οι παιχτες λοιπον, δεν ειναι δυνατον απ τη μια στιγμη στην αλλη (γιατι ενας χρόνος στο ποδοσφαιρο, με δεδομένη αυτη την τεραστια εκρηξη στη δυναμικη της Ντορντμουντ μεσα σε ενα χρόνο, σε μια στιγμη αναλογει) να φανταζουν Ανικητοι και Ακατάβλητοι. Και να λεγαμε οτι ειχαν αντιπαλους καμια δικια μας ομαδα, παει στο διαλο.
Εδω χτες κονιορτοποιησαν ολοκληρη Ρεαλ. Και δε στεκομαι στο σκορ, αυτο θα μπορουσε να συμβει ετσι κι αλλιως. Ουτε σε επιμερους στοιχεια τακτικης. Μιλαω για την αισθηση που αποκόμισα βλεποντας το ματς: Ηταν σαν να επαιζαν αντρες με παιδακια. Κι αμα τα παιδακια ειναι η Ρεαλ, που προπονει ο Μουρινιο παρεπιπτοντως, εμενα αυτο μου φαινεται εξαιρετικα αφυσικο.
Και θα δεχόμουνα ολα αυτα, αν πχ περσυ, μετα τα ματς με μας, και τα δυο οχι μονο αυτο που την ξεπατωσαμε (και λεω γι αυτα τα δυο γιατι μαλλον οι περισσοτεροι τα ειδαμε και αποκομισαμε μια κποια εικονα για τη Ντορντμουντ) εβγαινε καποιος κι ελεγε "αυτη η ομαδα, δεν ξερω τι θα κανει του χρόνου, αλλα θα κανει μεγαλα πραγματα".
Η περσυνη της εικονα με τη φετινη δεν εχει καμια συνεπεια, η εστω καποια συνεπεια που να την υποστηριζουν τα δεδομενα "ιδιος προπονητης 5 χρονια, ιδιοι παιχτες κλπ κλπ".
Ενω πχ η Πορτο του Μου πηρε το Τσ.Λ, ηταν αμεση συνεπεια (με δεδομενο οτι οι καλες ομαδες γινονται ολο και καλυτερες, με τον ιδιο προπονητη, παιχτες κλπ) αυτης που πηρε την προηγουμενη χρονια το ΟΥΕΦΑ.
Η επομενη χρονια της Πορτο, ηταν μαλλον η ποδοσφαιρικως φυσιολογικη εξελιξη των πραγμάτων.
Και προσπαθω να θυμηθω αλλη ομαδα με τετοια εκρηξη οσον αφορα την εξελιξη της, και δεν βρισκω καμια.
Ξαναλεω λοιπον, αυτο που γιναμε μαρτυρες χτες, για μενα ειναι εντελως αφυσικο.
Οσον αφορα τη μεθοδικοτητα και την επιμονη των Γερμανων δεν διαφωνω, και σιγουρα θα χουν μεταφερει αυτα τα χαρακτηριστικα και στην προπονητική τους.
Απ την αλλη, δε ζουμε και στο Μεσαιωνα, οπου οι Γερμανοι ανακαλυψαν ξαφνικά τον τροπο να δημιουργουν υπερποδοσφαιριστες μεσα απ την προπονηση, ενω οι αλλοι ζουν ακομα πανω στα δεντρα.
Αυτό που πρέπει να καταλάβεις είναι ότι η Ντόρτμουντ δεν ήταν πέρυσι κάνα τσίρκουλο και φέτος έκανε το μπραφ. Δύο κολλητά πρωταθλήματα Γερμανίας είχε πάρει και πέρυσι έριξε πέντε γκολ στον τελικό Κυπέλλου στην Μπάγερν, τη φιναλίστ του Τσου Λου, που είχε περάσει απάνω από τη Ρεάλ του Ζοζέ στα ημιτελικά. Μέσα σε μία χρονιά λοιπόν, παίκτες νέοι, με πολύ χαμηλό μέσο όρο ηλικίας, δεν είναι παράλογο να εξελιχθούν κι άλλο και από εκεί που έριχναν πεντάρες στην Μπάγερν, να τις ρίχνουν στη Ρεάλ. Μαζί παίζουν για πολλά χρόνια, σκυλιάζουν στη μπροπόνηση και γίνονται καλύτεροι. Φαίνονται πιο φρέσκοι απ'όλους γιατί είναι νέοι και δουλεύουν μαζί για χρόνια. Καμία άλλη ομάδα δεν έχει αυτό το πακέτο αυτήν την περίοδο, νιάτα+δουλειά για χρόνια μαζί. Η Μπάρτσα πια χάνει σε νιάτα. Και όπως θυμάσαι, εδώ και πάρα πολύ καιρό σου λέω-γράφω ότι η Ντόρτμουντ φέτο θα τα σηκώσει όλα. Ένας από τους λόγους, είναι ότι έχει παρατήσει το γερμανικό πρωτάθλημα και ρίχνει βάρος όξω.
μα μιλάμε για την ομάδα που 2 χρόνια σερί έπαιρνε εύκολα το πρωτάθλημα στη Γερμανία...5 χρόνια η ίδια ομάδα με ελάχιστες προσθαφαιρέσεις...και είχε αντίπαλο τη Μπάγερν, ό,τι κι αν λέει αυτό...φέτος δεύτερη...φυσικά και αυτό δείχνει συνέπεια έτσι δεν είναι?...τώρα το αν πέρσι ήμασταν στα μεταξύ μας καλύτεροι ή αν χθες πάτησε κάτω τη ρεάλ, δε μου λέει τπτ...τη συνέπεια τη βλέπεις σε βάθος χρόνου...η μαγεία του ποδοσφαίρου είναι ακριβώς αυτό, ότι σε ένα παιχνίδι μπορούν να γίνουν τα πάντα...μπορεί να έχεις πατήσει κάτω τον αντίπαλο και να χάσεις, μπορεί να φαίνεσαι υπερομάδα, χίλια μπορεί...και αυτός είναι ένας από τους λόγους που μαγεύει η μπάλα έτσι δεν είναι?...θυμόμαστε όλοι πως απέκλεισε τη μάλαγα η ντόρτμουντ ε?...είναι αυτές οι λεπτομέρειες που μας κάνουν όλους και βλέπουμε μπάλα...η πόρτο που αναφέρεις σαν παράδειγμα, δεν είχε ακριβώς χαζέψει κόσμο τοτε...μόνο στον τελικό...όπως και στο ουέφα της προηγούμενης χρονιάς, που στο τσάμπα το έχασε η σέλτικ...φυσικά δεν κρίνω βάσει αποτελέσματος αλλά βάσει εικόνας γενικά της ομάδας...και αν μη τι άλλο η σταθερότητα και η ανοδική πορεία της ντόρντμουντ τα τελευταία χρόνια, είναι αξιοθαύμαστη...δε βρίσκω καμία έκρηξη στην εξέλιξη της...σταθερότητα ναι...το αφύσικο δεν το λογαριάζω καν, με την έννοια ότι δυστυχώς το ποδόσφαιρο έγινε σαν το στίβο...όλοι παίρνουν κάτι για να ανταπεξέλθουν...καταλαβαινόμαστε νομίζω...
ομάδα με τέτοια έκρηξη στην εξέλιξη της όπως αναφέρεις ήταν ο μεγάλος Άγιαξ του '70...ο οποίος φυσικά δεν προήλθε από το πουθενά αλλά ήταν θέμα δουλειάς 5 χρόνων πριν...φυσικά και δεν κάνω καμία σύγκριση έτσι, θα ήμουν αστείος...
Λοιπόν.
Οσον αφορα τη συνεπεια, για μενα το θεμα σταματαει στη μεσα στη Γερμανια συγκριση. Εστω κι αν αντιπαλος ειναι η Μπαγιερν. Γιατι μετα απο αυτες, ειναι το χαος, οπως περιπου ειπε κι ο Χενες, και νομιζω το ανεφερες νωριτερα.
Δε μπορω με τιποτα να προβαλλω
Η ιδια λοιπον ομαδα που πηρε το πρωταθλημα στη Γερμανια, εκατσε στον αξονα περσυ απο μας.
Και φευγω απο μας. Αλλωστε οπως επεσημανα, τα μεταξυ μας τα ανεφερα γιατι υποθετω τα ειδαμε ολοι, για να εχουμε μια εικονα. Γενικοτερα, τι εκανε στον ομιλο; Η πιο μεγαλη της στιγμη, ηταν όταν ανοιξε τα μπουτια στο τελος, για να περασει η Μαρσειγ.
Για να τελειωνει ομως η κουβεντα γιατι φαινεται ατερμονη, να πω το εξης: Αν αυτα που ειδαμε χτες απ τη Ντορντμουντ εντάσσονται στη μαγεια της μιας βραδυας που τοσες φορες εχει συμβει στο ποδοσφαιρο (παρολο που εγω δε στεκομα στο αποτελεσμα αλλα στην εμφατικη επικρατηση σε αυτο που λεμε physical game), ολα καλα. Αμα ομως αυτο ειναι μια ακομα χαρακτηριστικη εικονα της φετινης Ντορντμουντ, τοτε τιποτα δεν ειναι καλα. Τουλαχιστον οπως το βλεπω εγω.
Τον Αγιαξ δυστυχως δεν τον ειδα. Απλα ξερω τι υπηρξε. Το πως εξελιχθηκε δεν το ξερω.
Η μαλλον, απο μια αποψη ευτυχως που δεν τον ειδα γιατι τωρα τα κακα μαντατα δε θα περιοριζονταν μονο στην κεφαλη.
Οταν λεω ολα αυτα, το "αφυσικο" οπως το θετεις το εχω υποψη μου, και το εχω υποψη μου γενικα στο ποδοσφαιρο ειδικα σε αυτο το επιπεδο.
Εγω μιλαω για κατι αλλο, περαν απο αυτο το απο ολους αποδεκτο αφυσικο.
οκ, εδώ σου πάω πάσο...πάντως πέρα από το θέμα οργάνωσης και λειτουργίας του γερμανικού ποδοσφαίρου που είναι αυτό που ήθελα να θίξω, προφανώς και έχεις δίκιο όταν λες ότι δεν είναι καλό για το ποδόσφαιρο το αφύσικο όπως το θίγεις...θέλω να πιστεύω ότι η εμφατική επικράτηση στο physical game όπως λες ήταν και είναι θέμα και βραδιάς...σε τέτοιο επίπεδο δεν μπορούν οι διαφορές να είναι τόσο μεγάλες...για τον Άγιαξ και την εξέλιξη του τώρα, προφανώς και τη θαυμάζουμε 5 χρόνια τώρα...Μπαρτσελόνα...τράβηξε πολύ η κουβέντα, συγγνώμη από όλους μάγκες...και ευχαριστώ χανκ...
υγ. ΘΡΥΛΕ ΘΕΕ ΜΟΥ ΟΛΥΜΠΙΑΚΕ ΜΟΥ
οκ, εδώ σου πάω πάσο...πάντως πέρα από το θέμα οργάνωσης και λειτουργίας του γερμανικού ποδοσφαίρου που είναι αυτό που ήθελα να θίξω, προφανώς και έχεις δίκιο όταν λες ότι δεν είναι καλό για το ποδόσφαιρο το αφύσικο όπως το θίγεις...θέλω να πιστεύω ότι η εμφατική επικράτηση στο physical game όπως λες ήταν και είναι θέμα και βραδιάς...σε τέτοιο επίπεδο δεν μπορούν οι διαφορές να είναι τόσο μεγάλες...για τον Άγιαξ και την εξέλιξη του τώρα, προφανώς και τη θαυμάζουμε 5 χρόνια τώρα...Μπαρτσελόνα...τράβηξε πολύ η κουβέντα, συγγνώμη από όλους μάγκες...και ευχαριστώ χανκ...
υγ. ΘΡΥΛΕ ΘΕΕ ΜΟΥ ΟΛΥΜΠΙΑΚΕ ΜΟΥ
Οχι ρε, τι συγγνωμη. Για μπαλιτσα μιλαμε. Δεν το πα με αυτη την εννοια το ατερμονη.
Ισα ισα, γουσταρω την κουβεντα γιατι μπορει να διαφωνουμε (μαλλον να προσεγγιζουμε απο αλλη αφετηρια τα πραγματα) αλλα εχεις αποψη και την υποστηριζεις καλα. Και γνωσεις. Οποτε, κουραστικη δεν ειναι η κουβεντα.
Παντως, κι αυτο ειναι μια αλλη μεγαλη κουβεντα: Η σχεση Αγιαξ(του παλιου)-Κροιφ (Ολλανδων γενικοτερα)-Ακαδημιες (και μοντελο) Μπαρτσα.
εύχομαι αφορμή για τέτοιες ωραίες και γόνιμες κουβέντες να είναι στο άμεσο μέλλον η Ολυμπιακάρα μας και το ποδόσφαιρο της φίλε μου!
υγ. ΘΡΥΛΕ ΘΕΕ ΜΟΥ ΟΛΥΜΠΙΑΚΕ ΜΟΥ
*δε μπορω να προβαλλω τη συνεπεια που δειχνει στη Γερμανια πανω στην Ευρωπαικη της πορεια
Χανκ ο εντυπωσιασμός είναι νομίζω προς το μοντέλο Ντόρτμουντ και όχι προς την ομάδα Ντόρτμουντ...αυτό που έκανε και κάνει η Μπάρτσα 4-5 χρόνια τώρα και που για μένα είναι ό,τι καλύτερο έχει δείξει το παγκόσμιο ποδόσφαιρο ever( από Ισπανία μεριά είμαι με Ράγιο Βαγιεκάνο και Αθλέτικ Μπιλμπάο για να εξηγούμαι...) είναι συνδυασμός της ταχυδύναμης και των δεκαθλητών με την τακτική και με την τεχνική σε όλο της το μεγαλείο...το τακτικό κομμάτι το αφήνω στην ακρη για την ώρα, καλά να είναι ο Πανμέγιστότατος Κρόιφ...το προφανές της τεχνικής επίσης...αλλά όποιος ισχυριστεί ότι δεν είναι δεκαθλητής ο Πουγιόλ, ο Ντάνι Άλβες, ο Μαστσεράνο, ο Κειτά, ο Μπουσκέτς, ο Μέσι, θα πει ψέμματα...
Πριν απ ολα αυτοι που αναφερεις ειναι ποδοσφαιριστές. Το ποσο καλοι αθλητες εγιναν, η αναγκάστηκαν να γινουν για να ανταπεξέλθουν στις απαιτησεις του συγχρονου ποδοσφαιρου, ειναι αλλο θέμα. Δεκαθλητες δεν τους θεωρω παντως τους συγκεκριμενους.
Το "δεκαθλητής" το χρησιμοποιω για να υπογραμμισω οτι ειναι αλλο να προσπαθεις να παιξεις ποδοσφαιρο η να φτιαξεις μια ομαδα ξεκινωντας απ τα αθλητικα χαρακτηριστικά και ολο αυτο να το εντάσσεις στο παιχνιδι που λεμε "ποδοσφαιρο" και αλλο, για να ερθω στα λογια σου (αλλα να βαλω και στη σειρα οπως θεωρω εγω σωστο τις λεξεις) να ξεκινας απ την τεχνικη, την τακτικη, και να συνδυαζεις την ταχυδυναμη και γενικα τα αθλητικα χαρακτηριστικά, που παντως ειναι απαραιτητα.
Εγω θεωρω οτι το μοντελο Ντορντμουντ ειναι το ακριβως αντιθετο απ το μοντελο Μπαρτσελονα.
Οι μεν, πηρανε τον Μεσι, τον Μεσι όμως (και τον καθε Μεσι) και τον εφοδίασαν με οσα αθλητικα πεοσόντα ας πουμε χρειαζεται για να μπορει να υποστηριζει την τεχνικη του, και οι δε, καποιους -οφσκι απ τη Βισλα Κρακοβίας ή την Λεχ Ποζναν και τους εκαναν οδοστρωτηρες που περνανε χωρις οικτο πανω απο γυναικες, παιδια, γερους, αναπηρους κι ο,τι αλλο συνιστα αμαχο πληθυσμο. Γιατι λιγο πολυ, ετσι κανουν ολους τους αλλους να φαινονται: αμαχο πληθυσμο.
ok διαφωνούμε συμφωνώντας...κι εγώ με τον όρο δεκαθλητής εννοώ έναν αθλητή, γιατί ο ποδοσφαιριστής αθλητής είναι, που μπορεί να κάνει πολλά πράγματα από καλά ως πολύ καλά...το μοντέλο ντόρντμουντ προφανώς και δεν είναι ίδιο με το μοντέλο μπαρτσελόνα...δεν μπορεί να είναι...γιατί?μα γιατί έχουμε χίλιους δύο άλλους παράγοντες που παίζουν ρόλο με πρώτους και κύριους τη διαφορετική σωματοδομή και αντίληψη των λαών...και αυτά παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο...ακριβώς αντίθετο όπως λες δεν είναι...διαφορετικό είναι στο βαθμό που κοινωνικοανθρωπολογικοί παράγοντες διαμορφώνουν και τον τρόπο που κάθε λαός βλέπει το ποδόμπαλο που λέει και ο μητσάρας...και όσο και αν μετά και το νόμο μποσμάν μπορούν να υπάρχουν παίκτες από 15 χώρες σε μια ομάδα, είναι γεγονός ότι η νοοτροπία της χώρας από την οποία είναι η ομάδα παίζει το μεγαλύτερο ρόλο...η ψύχωση των Ολλανδών να δημιουργήσουν μια χώρα σε μηδενικά τετραγωνικά μέτρα και το κατόρθωμα τους αυτό, αντικατοπτρίζεται και στο ποδόσφαιρο τους...το οποίο ειρήσθω εν παρόδω αποτελεί και τη βάση της μπαρτσελόνα σήμερα...η οργάνωση και το πείσμα των Γερμανών φαίνεται και στη μπάλα τους...το ότι οι Αργεντίνοι και οι Ουρουγουανοί είναι κατά 90% μετανάστες που έφυγαν κυνηγημένοι ή αναζήτησαν καλύτεροι τύχη σε άλλη ήπειρο, φαίνεται στο "αλήτικο" και μάγκικο του ποδοσφαίρου τους...το ότι η Βραζιλία είναι η μοναδική χώρα στη λατινική αμερική που δεν αγωνίστηκε για την ανεξαρτησία της και ο πληθυσμός της αποτελείται σε μεγάλο ποσοστό από σκλάβους, φαίνεται στην μπάλα τους...σπάνια θα δεις βραζιλιάνο σκυλι του πολέμου...η εμμονή στην ομορφιά αλλά και η απειλή από Φράγκους-Γότθους-Βισηγότθους ιστορικά, φαίνεται στο ιταλικό ποδόσφαιρο...οι βίκινγκς Σκανδιναβοί, προφανώς και λόγω σωματοδομής "αναγκάζονται" να ακολουθούν συγκεκριμένο στυλ ποδοσφαίρου...απο κει και πέρα είναι το τι σου αρέσει, τι σε γεμίζει, τι σου κάνει κλικ, τι προτιμάς...και ιστορικά να το δούμε,ο κάθε -οφσκι όπως αναφέρεις υπήρχε περίοδος που κυριαρχούσε στο ευρωπαικό και παγκόσμιο ποδόσφαιρο...ήταν η ουρουγουάη, μετά η ιταλία, η αυστρία και η ουγγαρία, μετά η βραζιλία, η γερμανία, η ολλάνδία, η ισπανία...το κάθε στυλ διαφορετικό και ταυτόχρονα κλέβει στοιχεία απ το άλλο, τα πάει παρακάτω...δεν είναι κακό αυτό, αντιθέτως...εσύ βάζεις πρώτη την τεχνική, εγώ θεωρώ την τακτική, άλλος τα αθλητικά προσόντα...είναι γεγονός όμως πως μόνο αν συνδυαστούν αυτά βλέπεις προκοπή σήμερα...τώρα το πως συνδυάζονται είπαμε,εξαρτάται από πολλά...
Η, θα ελεγα "δεκαθλητη" τον Κεϊτα
EEEEΡΝΕΣΤΟ ΒΑΛΒΕΕΕΕΕΡΔΕ
φίλε Σάββα εκπληκτική ανάρτηση, με βρίσκεις σύμφωνο σε όλα πλην του ότι εγώ από την αρχή της σεζόν φωνάζω ότι το τσάμπιονς λιγκ θα το πάρει η Μπάγερν...να ξεκαθαρίσω ότι δεν συμπαθώ ούτε τη μία ούτε την άλλη ομάδα Γερμανία για τους δικούς μου λόγους προφανώς...η εκτόξευση του γερμανικού ποδοσφαίρου τα τελευταία χρόνια, δεν είναι τυχαίο φαινόμενο ούτε θαύμα...και δεν οφείλεται ούτε σε πετροδολλάρια ούτε σε ρούβλια παρόλο που και αυτά ρέουν με τη μορφή χορηγιών...η οργάνωση, οι επενδύσεις σε νέους παίκτες και σε τεχνολογία αιχμής και η σωστή διαχείριση των οικονομικών αποτελούν τους τρεις πυλώνες στους οποίους στηρίζεται η επιτυχία...Μέχρι πριν από μερικά χρόνια θεωρείτο μεγάλο μειονέκτημα για έναν παίκτη στη Γερμανία να είναι νέος και για τη διαμόρφωση αυτής της κουλτούρας πρωταγωνιστικό ρόλο είχε παίξει ο Οτο Ρεχάγκελ...ο Μεχμέτ Σολ της Μπάγερν συγκαταλεγόταν στα ταλέντα μέχρι τα 28 του χρόνια! Τώρα το μότο που κυριαρχεί στις γερμανικές ομάδες για τους παίκτες είναι «όσο μικρότεροι σε ηλικία τόσο καλύτεροι και πιο επιτυχημένοι»...συν την πολιτική ενσωμάτωσης των μεταναστών δεύτερης και τρίτης γενιάς...Οι Γερμανοί προπονητές των ακαδημιών( βλέπε και Στορκ...) συγκαταλέγονται μεταξύ των κορυφαίων διεθνώς και αποτελούν το έλασμα που έστειλε ψηλά το ποδόσφαιρο της χώρας...το μοντέλο που ακολουθούν στις μικρές ομάδες είναι παράδειγμα προς μίμηση...βάλε μέσα και την οργάνωση και οικονομική λειτουργία της μπουντεσλίγκα...ο ίδιος ο Μουρίνιο τον οποίο να δηλώσω ότι επίσης σιχαίνομαι, είχε δηλώσει ότι φυσικά και το καλυτερο πρωτάθλημα στην Ευρώπη είναι η μπουντεσλίγκα αλλά δε θα προπονήσω ποτέ εκεί γιατί δεν μπορώ να είμαι προπονητής κάπου που δεν ξέρω τι γλώσσα, που δεν ξέρω τι γράφεται και πως...και μιλάμε για το μοναδικό πρωτάθλημα στην Ευρώπη και στον κόσμο όπου οι ομάδες παρουσιάζουν κερδοφορία...η Μπάγερν έκανε περίπατο φέτος και όμως ο Χένες προχθές δήλωσε ότι πρέπει να κάτσει η λίγκα κάτω και να δει τι πρέπει να γίνει γιατί η ψαλίδα ανάμεσα σε Μπάγερν-Ντόρτμουντ και τις υπόλοιπες μεγαλώνει και αυτό δεν είναι καλό για κανέναν...τι να λέμε τώρα...η Ντόρτμουντ θυμίζει ομάδα νέων..η Σάλκε το ίδιο...ακόμα ακόμα και ο γίγαντας Μπάγερν, έχει βασικούς 5-6 παίκτες από τις ακαδημίες... αυτός είναι ο μόνος δρόμος...σε ένα βαθμό προς εκεί νομίζω ότι πατάμε, θέλει δουλειά, οργάνωση και υπομονή...
υγ. ο Ερνέστο και ο Ολυμπιακός του είναι η μόνη δικαιολογία που δίνω στους νεόγαυρους για τις αντιδράσεις τους σήμερα...από τη στιγμή που έχουν δει αυτήν την ομάδα, δεν είναι δυνατόν να είναι ευχαριστημένοι σήμερα...αλλά από την άλλη μετά θυμάμαι ότι και τότε γκρίνιαζαν...
υγ. ΘΡΥΛΕ ΘΕΕ ΜΟΥ ΟΛΥΜΠΙΑΚΕ ΜΟΥ
Επιστροφή στη μπαράδοση για τους Γερμανούς. Ο Βαϊσβάιλερ ήταν που γούσταρε τους νέωπες και έφκιανε ομάδες να οργώνουν τα γήπεδα και να βγάζουν τα σκώτια των αντιπάλωνε. Τελειώσανε πάλι αυτά που ξέραμε που αρκούσε να τρεχαλάς λίγο αλλά καλά. Τώρα τρεχαλάνε όλοι πολύ, τρεχαλάνε σωστά, βοηθάει και η διαιτησία που έγινε πιο αντρίκεια (γι' αυτό έχω ζωηρές αμφιβολίες αν ήταν ζμπέναρντι το τέταρτο το ψεσινό, στη Μπουντεσλίγκα δε δινότανε με τίποτα) και κάτι γκέι πεσίματα στη γκαλύτερη δεν τα σφουράει, στη χειρότερη δώνει και κάρτα για θέατρο. Τώρα για να παίξεις μπάλα πρέπει καταρχάς να τρέξεις. Δε γίνεται αλλιώς. Διαφορετικά θα σε παρασύρουν, θα σε πατήσουν, θα σε κλωτσήσουν, θα περάσουν από πάνω σου και θα σε φτύσουν κιόλας άμα λάχει. Η Γιουβέντους, αθλητική ομάδα, είχε φύρα από τη χρησιμοποίηση του Πίρλο, των δύο επιθετικών, και του Κιελίνι. Η ψεσινή Ρεάλ από τη χρησιμοποίηση Πέπε, Μόντριτς, Ιγκουαΐν, Αλόνσο, σχεδόν όλον τον άξων δηλαδής. Οι άλλοι τρεχαλάνε όλοι. Πέφτουν όλοι απάνω στο τόπι, ξέροντας ότι πάντα κάποιος άλλος γυρνάει να καλύψει τη θέση τους. Άρα, ό,τι κάνεις πρέπει να το κάνεις γλήγορα.
Η Γιουβέντους κατάλαβε το λάθος της, να αφήσει απροστάτευτο το Μπίρλο να κάνει παιχνίδι. Ο Πίρλο είναι κάτι σαν το γκουόρτερμπακ. Άμα δεν τονε καλύψεις, θα χάσεις το τόπι στο δικό σου γήπεδο. Έβγαλε το λοιπόν η Γιούβε τον έναν από τους δύο φορ και στη θέση του έβαλε έναν- όπως η Μπάγερν, ή ο Γαύρος του Μύτου- αθλητικό μέσο με δγυο ποδάργια, τέσσαρα πλεμόνια, που πατάει περιοχή, αλλά γυρνάει και μέσα στη δικιά του για να αμυνθεί σε ένα πρωτότυπο 3-6-1. Το έκανε αυτό όμως αφού έφαγε το στραπάτσο από την Μπάγερν. Και η Γιουβέντους έχει μηχανάκια που είναι και ποιοτικοί παίχται. Του χρόνου νομίζω είναι η χρονιά της. Θα δούμε κιόλας.
Και μιας και είσαι ιταλόφωνος, δες λίγο τι λέει ο Μπαρτσάλι για τις προπονήσεις στη Γερμανία:
http://www.ju29ro.com/news/4782-barzagli-ringrazio-magath-ma-voglio-scri...
σχετικά με τις δηλώσεις Μπαρτσάλι, τι θυμήθηκα τώρα...τυχαίνει να είμαστε γείτονες και να έχουμε και μια μακρινή συγγένεια με την οικογένεια Μαχλά...Ολυμπιακός μέχρι το κόκκαλο ο Νίκος μικρός...τέλοσπάντων, το παιδί αυτό χοντρούλης ήταν πάντα, αργός ήταν, τεχνική κάτι από Μανιάτη κτλ κτλ...δε θα πιστέψει κανείς την προπόνηση που έκανε ο άνθρωπος μετά το τέλος της προπόνησης του όφη...ο Ολλανδός σε αυτό το κομμάτι τον έκανε αυτό που έγινε αλλά αν δεν το έχεις και σαν άνθρωπος και σαν επαγγελματίας, προκοπή δε βλέπεις...σε κάθε προπόνηση παιδιά ο Μαχλάς, πήγαινε πρώτος και έφευγε τελευταίος...έδινε το 101% πάντα...και μετά την προπόνηση και ενώ άλλοι απολάμβαναν τη θάλασσα,τον ήλιο,το φραπέ, ο Νίκος ανέβαινε στο διάδρομο, τον έβαζε σε φουλ ανηφόρα και κατέβαινε μετά από 2 ώρες...και όχι μόνο όταν ήταν νέος αλλά και όταν έπαιρνε τα εκατομμύρια στην Ολλανδία, στις διακοπές του κάτω έκανε μόνος του τρελή προετοιμασία...μια φορά λοιπόν τοον ρώτησα και την απάντηση του την προτείνω σε κάθε Βλαχοδήμο,Φέτφα,Μήτρογλου..."ο αγώνας είναι καθρέφτης της προπόνησης σήμερα...το ταλέντο πλέον δε φτάνει...θέλει και αθλητές το ποδόσφαιρο...ξέρω τις αδυναμίες μου και ξέρω τα δυνατά μου σημεία...όσο και να δουλέψω τεχνική Τσάρτα ή Καραπιάλη δε θα αποκτήσω...δουλεύωπαραπάνω το δυνατό μου σημείο για να φαίνομαι και να είμαι ακόμα καλύτερος...τη φυσική κατάσταση...90 λεπτά τρέξιμο και πίεση στους αμυντικούς...έτσι φαίνεται σα να είμαι πάντα στην κατάλληλη θέση για το γκολ ενώ στην ουσία το μόνο που κάνω είναι να τρέχω για να προκαλέσω το λάθος"...αυτά από έναν άνθρωπο που έκανε τεράστια καριέρα και έβγαλε απίστευτα λεφτά χωρίς να έχει μεγάλο ταλέντο ή να είναι αθληταράς...
Έτσι είναι. Ο Μαχλάς είχε τη σωστή νοοτροπία ως παίκτης και ως άνθρωπος, παρά το ότι μπάλα δεν ήξερε.
Αυτά που λέει ο Μπαρτσάλης πρέπει να τα κορνιζάρουμε στο σάη. Κράζει παίκτης της Γιουβέντους -8 ώρες γυμναστήριο τη μέρα, κάθε μέρα-, την προπόνηση στην Ιταλία, σε σχέση με τη Γερμανία. Κι έχεις εδώ τους ''γνώστες'' να σου λένε για ντόπες. Κάνε εσύ μισή σοβαρή προπόνηση στην εβδομάδα, να κάνει ο άλλος 7 και όταν παίξετε μαζί και πηδάει από πάνω σου, βγάλ'τονε φυσουνάτο... ΕΛ-λας ολέ ολέ.
Για τη Γιούβε σου το'χω πει χίλιες φορές. Τι χίλιες τώρα που το σκέφτομαι, μόνο χίλιες? Μπορεί να σου το'χω πει και κσακόσες φορές. Ομάς με τρία στόπερ σοβαρή πια δεν στέκεται πουθενά. Με τρία στόπερ είσαι για το ΑΡΤ, Καρατζαφέρης-Αλέφας και το Γεωργίου στο Ρίαλ το απόγιομα. Θες χαφ πια, πολλά και ποιοτικά. Αλλιώς θέλοντας και μη, στους χώροι που περισσεύουνε, θα βγαίνουνε οι Μπονούτσηδοι και οι Κιελίνηδοι να καλύψουν τας τρύπας. Και όταν στέλνεις τον Μπονούτσι απάνω στο Ριμπερή, μετά μην γκρινιάζεις για το αποτέλεζμα...
Φίλε, μ' αυτά που θα δεις του χρόνου θα τρίβεις τα μάτχια σου. Να δεις που θα το γυρίσουν όλοι σε τρεις αμυντικούς. Αυτό θα γίνει γιατί θες όλο και περισσότερους παίχτες να φκιάνουν παιχνίδι, οπότε είναι πάντα καλό να έχεις πάντα έναν να κρατάει κοντά τις γραμμές. Η Γιούβε παίζει πολύ συχνά και με το ντερματοφύλακα.
Με 3-6-1 σε ρόμβο, έχεις τους εσωτερικούς να δώνουν βοήθειες στους φουλ-μπακ. Βιντάλ και Πογκμπά δεν είναι λίγοι, ενώ έχεις και πιο πίσω τους δύο πλαϊνούς αμυντικούς να σκουπάνε. Το φετινό λάθος ήταν ή το ότι έπαιξε με δύο επιθετικούς ή το ότι χρησιμοποίησε το Μπίρλο. Δεν μπορείς να τά 'χεις και τα δύο, γιατί μετά βγάνεις τα σπλάχνα σε άσκοπα τρεξίματα στους εσωτερικούς χαφ και δημιουργείς και μεγάλα κενά στην άμυνα, στη μπλάτη των ακραίων στόπερ. Όχι μόνο όταν βγαίνουν στα πλάγια να καλύψουν, ακόμα και σε σετ επίθεση. Παίζουν διαφορετικά οι δύο φιλοσοφίες και στην άμυνα. Οι Ιταλοί μαζεύονται σαν ελατήριο τώρα (εννοώ ύστερα από τον αποκλειζμό από την Μπάγερν) όταν αμύνονται, ενώ οι Γερμανοί παίζουν πίεσις αψηλά. Αν η Γιούβε είχε έναν φορ αθλητικένιο, αλλά μιλάμε για αθληταρά, τύπου Ετό, θα έκανε μεγάλη ζημιά. Αλλά για ένα μυστήριο λόγο έχει μπαλαδόρους ομαδικούς φορ και πήρε κι άλλον έναν τέτχοιον. Θα δείξει. Εγώ κρατάω από φέτος:
1) ότι τώρα θες δεκαθλητές για να παίξεις μπάλα
2) αν βάλεις κάποιον τεχνίτη για να κυκλοφορείς την μπάλα κι αυτός δεν είναι αθληταράς, θα πρέπει να πάρεις από κάπου αλλού παραπάνω αθλητιζμό (βλέπεις οι φορ των Γερμανών είναι όπως όλοι οι άλλοι). Αλλιώς ο τεχνιταράς σου δε θ' ακουμπήσει μπάλα
3) σε λίγο οι τερματοφύλακες θα παίρνουν ενεργά μέρος στη μπαραγωγή παιχνιδγιού, μόνο απ' αυτούς μπορείς να πάρεις εξτρά μέτρα, οι αμυντικοί τώρα πια συμμετέχουν όλοι. ΟΛΟΙ
Σάββα θα συμφωνήσω με τον Κλαρκ εδω...το 3-6-1 έχει ήδη καταπιάσει όλη την Ιταλία, σε ένα δυο χρόνια θα το παίζουν οι περισσότερες ομάδες στην Ευρώπη...ό,τι ξεκινάει από Ιταλία τακτικά, διαχέεται σε όλη την Ευρώπη...το αν πιάνει ή όχι είναι και θέμα παικτών...αυτό το 3-6-1( το έπαιξε και ο Μπιγκόν στη λεωφόρο αν θυμάστε) όπως και το 4-4-2 με ρόμβο της Μίλαν, πέρα από άριστα στην τακτική προυποθέτουν και χαφ που να δαγκώνουν και να ξ΄λερουν μπάλα μαζί και ακραίους δεκαθλητές...και η Μπαρτσελόνα στην ουσία κάτι τέτοιο έπαιζε στα πολύ καλά της, με το τρικ τον Ντάνι Άλβες πάντα ψηλά και Αμπινταλ να μένει τρίτος κεντρικός αμυντικός ή και τα 2 ακραία μπακ ψηλά και τον Μπουσκέτς τρίτος κεντρικός αμυντικός πίσω...το αυτό κάνει και ο Μουρίνιο στη Ρεάλ φέτος..έχει δεξί μπακ είτε αρμπελόα είτε εσσιέν είτε σέρχιο ράμος, στην ουσία δλδ 3 κεντρικούς αμυντικούς...το έκανε και ο μέγιστος Μπιέλσα με την απίστευτη Αθλέτικ πέρσι...η Γιουβέντους ( είμαι τρελός Φιορεντίνα φίλε, το βλέπεις και στον ινδιάνο αν ξέρεις...μετά από ΘΡΥΛΟ, Φιορεντίνα με τα μπούνια, κολετίβο αουτόνομο βιόλα όσο υπήρχε και τα σχετικά...) έχει απίστευτα ποιοτικά και δυνατά χαφ...έχει και ακραίους όλα τα λεφτά...αν είχε από φέτος το Γιορέντε θα σκορπούσε τρόμο...ίσλα,βιδάλ,πογκμπά,μαρκίζιο είναι ο ορισμός του χαφ...ο πίρλο οργανωτής από πίσω...λιχστάινερ,ασαμόα όλη την πλευρά εύκολα...όσο και αν με πληγώνει, βλέπω Γιουβέντους δυναστεία προσεχώς...
Κάνει μπαμ ότι η Γιουβέντους δεν έχει μοντέρνο 6άρι στο παιχνίδι της. Παίκτη να μην υστερεί σε αθλητιζμό, αλλά να ξέρει και μπαλίτσα. Μαρκίζιος, Βιντάλης και ο Πογκμπάς, είναι για πιο μπροστά. Πρέπει να βρεθεί παίκτης εκεί ή έστω να φτιαχτεί από τα φυτώρια. Φαντάσου τη Γιούβε να είχε π.χ. τον Γκιντογκάνη, έτσι? Να κατεβάσει ένα 4-4-2, ρόμβο, με Γκιντογκάνη-Βιντάλη-Μαρκίζιο-Πογκμπά. Σαν τα ελάφια θα ξεχύνονται στους χώροι να καταπίνουν μπάλες, ξηλώνοντας και το χόρτο στο πέραζμά τους. Λιχτστάινε και Ασαμόας να επελαύνουν από τις πτέρυγες, φουλ μπακ, και στην επίθεση ο Βούτσινης να κολλάει δίπλα στον Κουαλιαρέλα ή στον Μάτρη. Ο Μάτρης ειδικά έτσι θα γίνει άρχοντας. Απλώς αυτό θέλει δουλειά, να μάθει ο ένας το παιχνίδι του άλλου, πώς να ανεβαίνουνε μαζί, πώς να καλύπτει ο ένας τον άλλονε κτλπ.. Φαντάζεσαι να έχεις 4 παίκτας που φέρνουνε την μπάλα συνέχεια μπροστά στα κατεβάζματα και στας υποδοχάς, τη γκουβαλάνε κάθετα και κάνουνε μπούκες? Στον άξονα, έτσι? Και να σου βάλει ο άλλος τον Τσάβη τώρα να τους αντιμετωπίσει. Βέσπα θε θέλει ρε, με φορείο α τονε πάρουνε. Πώς ήταν χθες ο Αλόνσος, που έψαχνε οξυγόνο και δεν έβρισκε? Κάπως έτσι. Θα βγαίνουνε όλοι μαζί στο πλάι, θα στήνουν τριγωνάκια και θα πετάγονται από τα άκρα οι σφαιράτοι ακραίοι ή από μπροστά ο Βούτσινης. Πάλι σε αθλητιζμό βέβαια από την Ντόρτμουντ θα υστερεί, αλλά θα πλησιάσει πολύ σε αυτά τα επίπεδα με μια προσθήκη ταχυδύναμου χάφαρου. Αν δεν μπορεί να φέρει τον Γκιντογκάν, και ο Τζιόλης καλός είναι.
θα δω αν βρω λίγο χρόνο να τη γκάνω την ανάρτησις το απόγιομα...
Έτσι ακριβώς Μάνο, σωστός σε όλα.
άσχετο αλλά στη Γερμανία είμαι με Σανκτ Πάουλι και Κολονία...λατρεύω τον τρόπο οργάνωσης του γερμανικού ποδοσφαίρου και της γερμανικής οπαδικής σκηνής...αλλά παραμένω αμετανόητος φανατικός του καμπιονάτο, της σκουάντρα ατζούρα και της Ουρουγουάης...αυτααα χαχαχαχα
Θα τα βρείτε με το Γάτο, τον Κλαρκ μας. Συμφωνείτε σε πολλά...
Αυτο το αρθρο λεει αυτο που θελουμε ολοι οι ολυμπιακοι.αν εμενε ο βαλβερδε για αλλα 4-5 χρονια και ταυτοχρονα ενισχυοταν η ομαδα με 2-3 καλους παικτες καθε χρονο στην θεση που ηθελε και βγαιναν 2-3 ταλεντα απο τις ακαδημιες,δεν θα γινοσουν ντορτμουντ αλλα θα εβλεπε μια αξιοπρεπη ομαδα που το λιγοτερο θα ειχε για στοχο ειναι ενα καταραμενο ουεφα.
Προτεινω το αρθρακι να μεταβιστει στην παε υποψιν προεδρου.τελικα πρεπει να εχει ΚΑΙ πολυ μαλακες συνεργατες.
Μπα, δεν νομίζω πως έχει γενικά κακούς συνεργάτες. ΟΚ, για έναν συγκεκριμένα δεν θα ξαναμιλήσω, γιατί θα γίνω εμπαθής στο τέλος, αλλά γενικά μια χαρά είμαστε. Του τα λένε, αλλά φτάνει η ώρα των μεταγραφών και πέφτουμε στη λούμπα ''φέρε παίκτες πρόεδρε''. Μόνοι μας το κάνουμε, επειδής το έχουμε, αυτό, μέσα μας. Το ''φέρε και φέρε'', πέθανε. Κάθε χρόνο δεν γίνεται να είσαι στο ''φέρε και φέρε'', γιατί ομάδα δεν θα φτιάξεις ποτέ και θα μπαίνεις και μέσα. Πρέπει να είσαι και στο ''φτιάξε'', αλλά και στο ''δώσε''.
στα αγωνιστικα για μενα ειναι δεδομενο,στα διοικιτικα-οικονομικα συμφωνω εχουν μαζεψει τον συλλογο αρκετα.
οσο για το "φερε" και "φερε" , ο ιδιος το ειπε στους παικτες οτι ολοι ειστε αναλωσιμοι και μονο ο μιτσελ ειναι σιγουρος ,οποτε και ο κοσμος δεν εχει αδικο να ζηταει.το "φτιαξε" λοιπον το λες οταν "φερει" και οχι με το σημερινο ροστερ.
Το ''φτιάξε'' αφορά παραγωγή ποδοσφαιριστών από χαμηλά, από μικρές ηλικίες, που θα στελεχώσουν το ρόστερ της πρώτης ομάδας. Έχει ελάχιστη σχέση με το ''φέρε'', αφού δεν πιστεύω να εννοούν όσοι ζητούν ''μεταγραφάρες'' σήμερα από το Μαρινάκη, το ''βρες καλούς 10άχρονους, που θα γίνουν οι νέοι Μέσι σε 7-8 χρόνια''. Η δική μου άποψη είναι πως πρέπει ως ομάδα να τελειώσουμε μια και καλή με το ''φέρε''. Να σταματήσουμε να είμαστε εξαρτημένοι από την τσέπη του εκάστοτε προέδρου και να βάλουμε βάσεις για μια ομάδα που θα βγαίνει από τα σπλάχνα μας. Θέλει πολλή δουλειά, σε βάθος και για χρόνια, αλλά γίνεται. Νέος είναι ο Μαρινάκης, ας το προσπαθήσει. Να το πω και πιο καθαρά, για το ρόστερ της νέας χρονιάς. Αντί να βλέπω στην πρώτη ομάδα τον Κοντρέρας, προτιμώ το Λεάντρο. Από το να βλέπω το Φέισα, προτιμώ το Σιώπη. Όχι για βασικούς άμεσα. Για να'ναι στο ρόστερ. Πρέπει να δείξουμε εμπιστοσύνη σε παίκτες από χαμηλά.
και εξαιρετικο τμημα σκαουτινγκ!
δυστυχως ομως το θεμα παραμονης βαλβερδε εξαρτιοταν αποκλειστικα απο τον ιδιο λογω των γνωστων οικογενειακων προβληματων που ειναι απολυτα σεβαστοι. επισης η ενισχυση της ομαδος ειναι σχετικη πλεον. οχο μονο λογο τροικας και οικονομικης κρισης αλλα και της γνωστης παπαριας του μισελ με το φαινανσιαλ φερ πλει...
Με βάση το οποίο, παρεμπιπτόντως, η Μάλαγα αποκλείστηκε από τα Ευρωπαικά Κύπελλα του χρόνου, έτσι? Λόγω financial fair play, μια ομάδα που λίγο έλειψε να πάει στους ''4'' του Τσου Λου και στην Ισπανία διεκδικούσε στα ίσια θέση στην πρώτη τετράδα, μέχρι να τα παρατήσει και να αρχίσει να΄διασύρεται π.χ. από τη Βαλένθια, του χρόνου δεν θα παίξει πουθενά. Είναι που όπως μας λένε κάποιοι ''γνώστες'' ΕΛ-ληνοι ''μπαλαδόφατσες'' εδώ πέρα, ''παραμύθια είναι αυτά, μην ψαρώνετε, σιγά μην εφαρμοστούν''. Κι άντε να δεχτούμε πως δεν θα εφαρμοστούν στα μεγάλα ψάρια. Σιγά μην μείνει έξω π.χ. η Ρεάλ λόγω χρεών. Εμείς είμαστε τέτοιο ψάρι ή απ'τα άλλα, τα μικρά, τις μαριδούλες? Αν εμείς βρεθούμε εκτεθειμένοι, θα κάνει τα στραβά μάτια ο Μισέλ ή θα κοιτάξει να εφαρμόσει πάνω μας τα σχέδιά του, για να πείσει τους άλλους ότι ''δεν μασάω, είμαι άτεγκτος, βάζω ποινές''? Ο Μισέλ της ΟΥΕΦΑ, που μας ''αγαπάει'' εδώ και πολλά χρόνια. Γι'αυτόνανε λέμε, όχι για κάναν άλλονε...
Καταρχάς να αρχέπσω από το τέλος...Εμένα δε μου σκώνεται άμα με λαλούνε υπάλληλα...εμένα μου σκώνεται με κανα καλό μουνί !ΝΟΜΟΣ !
Οι φυσούνες και τα άλλα και το ότι είναι Λα Μούφα η δουλειά πρέπει να σταματέπσει εδανά και έτη !
''Ελα μωρέ...ήρθανε τίγκα στα φαρμάκια δάφτοι και μας σκάσανε !Εμείς είμεθα καθάργιοι και αγνοί !''
Ναι ντάκσει...μνια ματγιά στα επίσημα κοντρόλια σε επίσημους αγώνες που μετείχανε ελληναράδες θα σας πείσει !
Όσον αφοράει για το Γκλόπη εμένα δε μου κάνει κλικ εφτούνος ο άθρωπας....κσενέρωτας μου φαίνεται...κι από μπαλίτσα και κοουτσάρεζμα δε μου λαλεί και πολλά...Αλλά υπάρχει και τάλλο...κάμει πολύ καλή δουλειά στη μπροπόνεπσις ο άθρωπας ρε.Κι άμα τα μάθει ο παίχτουρας καλά εκεί μετά παίζει έτσα και στα ματσάκια...
Η Ντόρμουτ όπως και οι Μπαγερνέοι σου δείχνουνε ΄το δρόμο...Σου δείχνουνε ότι δε χρειάζεται νάχεις τη μεγάλη προπονητάτζα στο μπάγκο σου ούτε τους τεράστεους παίχτουρες στο γέπεδο για να κερδέπσεις. Κάθε ματς το πας μνια βολά, σιγά σιγά και ήρεμα...Επίσης να είπω ότι ο Κλόπης τώρα είοναι πολύ καλύτερος απότι τονε θωρρούσα στα τελεφταία τρία έτη !Δείγμα του ότι ότι μέσα από τα ματσάκια και ο προπονεφτής γίγνεται καλύτερος αλλά και οι παίχτουρες...
Το ποδόμπαλον είναι απλούν φιλαράκια και η μαγκιά με τις κομπίνες ,τα κλεσίματα, τα ντουμπλαρίζματα και τα περίεργα σε ένα ματσάκεον έχουνε πάει περίπατο κάτου από το πρίζμα της στυγνής μπάλας !
Μωρέ εφτούνος ο προπονεφτής στο μπάγκο μας παίζει ούλο το 4-4-2 και δε μας πάει...γιατί δε νταλλάζει ;''
Σας θυμέβει τίποτες εφτούνο ρε σεις ;Τι θεμήθηκα τώρα ρε συ Σάββα ;
Τους Ματσεστεργιώτες ρε !Τη μπεραζμένη δεκαετία αλλά και τώρα ούλοι γνωρέβανε ότι ο Φέργκιουσος παίζει 4-4-2...ούλοι γνωρέβανε και το τελεφταίο κλικι για το πώς έπαιζε η ομάς του Φέργκυ...Κι όντα παίζανε μαζί του τρώγανε τέσσερα !Μήμπως ούλοι΄δάφτοι οι προπονεφτές δε γκζέρανε το πώς αντιμετωπίζεται το 4-4-2 ;Όμως τη τεσσαρούμπα τους την αρπάγανε !Καθολεκό ποδόπμπαλο με ταχύτης από παίχτουρες που κσέρανε τα βασκά της μπάλας καλά...Αλλά παίχτουρες που παίζανε μαζί τολάιστο πέντε έτη !
Και σήμερις κσέρουμε πώς παίζουνε οι Ντορμουτγιάνοι και ο Κλόπης...Ναι ντάκσει...άντε παίχτους ρε μάγκα...
Πολύ θα'θελα πάντως να έρθει για ένα μήνα, μόνο, εδώ ο Κλοπ και να ακούσει από τον χ,ψ παικταρά μας ''γιατί να κάνουμε πρωινές προπονήσεις?'', ή ''γιατί να κουραζόμαστε τζάμπα με εξαντλητικά πργράμματα, σε σημείο να μην μπορούμε να πάρουμε τα πόδια μας στους αγώνες?''. Μόνο να έβλεπα την αντίδρασή του, τίποτε άλλο...
εδω καποτε δεν ηρθε ο Τεριμ γιατι οι παικτες δεν ηθελαν προπονητη δικτατορα.
Δεν νομίζω πως ο Τερίμ είναι προπονητής. Γνώμη μου. Πετυχημένος είναι, αλλά προπονητής όχι.