ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΛΟΙΠΑ ΕΣΟΔΑ ΟΜΑΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ



Εδώ και πάρα πολλά χρόνια ακούμε το επιχείρημα ''καλά, τόσα λεφτά παίρνει ο Ολυμπιακός από το Champions League. Γιατί δεν φέρνει παικταράδες να γίνει ανταγωνιστικός έξω? Πού πάνε αυτά τα λεφτά?''. Έχουμε αναλύσει πως αυτά τα λεφτά δεν φτάνουν ούτε για ''ζήτω'', ενώ δεν καταλήγουν σε καμία τσέπη προέδρου του Ολυμπιακού, αφού και ο Κόκκαλης αλλά και ο Μαρινάκης βάζουν κι άλλα από την τσέπη τους, με όλους τους ισολογισμούς της ΠΑΕ Ολυμπιακός να είναι ελλειμματικοί ή οριακά πλεονασματικοί. Αν κάποιος μάλιστα δει τους ισολογισμούς αυτούς από τις προηγούμενες χρήσεις και τους συγκρίνει με τον τελευταίο δημοσιευθέντα, για τη σεζόν 2011-12, θα διαπιστώσει πως ο κύκλος εργασιών της ΠΑΕ Ολυμπιακός έφτασε στο ταβάνι του πέρυσι. 67 εκ. ευρώ ήταν ''ο τζίρος'', ας το πούμε έτσι, ΟΧΙ ΦΥΣΙΚΑ ΤΑ ΚΕΡΔΗ, για τον Ολυμπιακό την χρονιά που μας πέρασε. Υψηλότερος από κάθε άλλη χρονιά. Αυτά τα 67 εκ. ευρώ φαίνονται εξωπραγματικό νούμερο, αν το συγκρίνεις με τα αντίστοιχα μεγέθη του ΠΑΟ, της ΑΕΚ, του ΠΑΟΚ και των λοιπών ομάδων στην Ελλάδα και αρκούν και με το παραπάνω για να κυριαρχούμε στις εσωτερικές διοργανώσεις, αλλά τι συμβαίνει με τις ευρωπαικές ομάδες που καλούμαστε να υπερκεράσουμε στο Champions League ή στο Europa League? Τι έσοδα έχουν αυτές οι ομάδες? Θα παραθέσουμε σήμερα κάποιους πίνακες και κάποια links, ώστε να γίνει σαφής η δυσκολία του εγχειρήματος ''στοχεύω στην ευρωπαική καταξίωση'' για μία οποιαδήποτε ελληνική ομάδα.
 
Αρχικά, θα παραθέσουμε κάποιους πίνακες με τα τηλεοπτικά δικαιώματα στα 5 ''μεγάλα και προηγμένα'' πρωταθλήματα ποδοσφαίρου της Ευρώπης και τα κέρδη που αποκομίζουν οι ομάδες από αυτά.
 
1) ΑΓΓΛΙΑ PREMIER LEAGUE
 

 
2) IΣΠΑΝΙΑ LA LIGA-PRIMERA DIVISION
 

 
3) ΙΤΑΛΙΑ SERIE A
 

 
4) ΓΑΛΛΙΑ LIGUE 1
 

 
5) ΓΕΡΜΑΝΙΑ BUNDESLIGA
 

 
Δεν έχει νόημα μετά τα παραπάνω να αναφερθούμε στα συνολικά έσοδα αυτών των ομάδων. Μόνο τα τηλεοπτικά δικαιώματα αρκούν. Στο Champions League της επόμενης περιόδου, 2013-14, ο Ολυμπιακός θα κληθεί να αντιμετωπίσει αρκετές από τις παραπάνω ομάδες. Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ-Μάντσεστερ Σίτι-Τσέλσι-Τότεναμ ή Άρσεναλ από Αγγλία, Μπαρτσελόνα-Ρεάλ Μαδρίτης-Ατλέτικο Μαδρίτης-Ρεάλ Σοσιεδάδ κατά πάσα πιθανότητα από Ισπανία, Μπάγερν Μονάχου-Ντόρτμουντ-Λεβερκούζεν-Σάλκε από Γερμανία, Παρί Σεν Ζερμέν-Μαρσέιγ-Λιόν ή Σεντ Ετιέν από Γαλλία, Γιουβέντους-Νάπολι-Μίλαν ή Φιορεντίνα από Ιταλία. Οι 18 από τις 32 ομάδες των ομίλων προέρχονται από αυτά τα πρωταθλήματα. Αφήνουμε απ'έξω τα αγωνιστικά και οικονομικά μεγαθήρια. Ομάδες όπως η Νάπολι και η Λιόν αποκομίζουν μόνο από τα τηλεοπτικά δικαιώματα των πρωταθλημάτων που μετέχουν τα ίδια ή και περισσότερα έσοδα από το σύνολο των εσόδων του Ολυμπιακού στην καλύτερη χρονιά της ιστορίας του σε αυτόν τον τομέα. Πόσα παίρνει ο ''προνομιούχος'' Ολυμπιακός από τη NOVA? Στην καλύτερη των περιπτώσεων 6 εκ. ευρώ, με το συνδρομητικό κανάλι να ζητά ήδη αναπροσαρμογή των οικονομικών όρων της συμφωνίας προς τα κάτω.
 
Αν φύγουμε από αυτά τα πρωταθλήματα και εξετάσουμε χώρες ''δεύτερης κατηγορίας'' ποδοσφαιρικά, άρα πιο προσιτές στην Ελλάδα, με όχι και τόσο μεγάλα έσοδα από τα τηλεοπτικά δικαιώματα, τι θα συναντήσουμε?
 
 

 
Τα χρήματα που κερδίζει η Πόρτο από τη συμμετοχή της στα ευρωπαικά Κύπελλα είναι το 1/5 των συνολικών της εσόδων, αφού για παράδειγμα έχει τηλεοπτικό συμβόλαιο που της αποφέρει έσοδα ύψους 12,3 εκ ευρώ τον χρόνο. Τα διπλάσια και βάλε από τον Ολυμπιακό. Στον Ολυμπιακό τα λεφτά από το Champions League πέρυσι ήταν το 40% περίπου των συνολικών εσόδων του.

 

1,5 φορά υψηλότερα έσοδα από τον Ολυμπιακό για το 2012, την ώρα που φέτος με την πορεία που κάνει στον τελικό του Europa, αναμένεται να ξεπεράσει τα 100 εκ. ευρώ.
 
104 εκ. ευρώ συνολικά έσοδα για τη σεζόν 2011-12, Παρά τα πολύ χαμηλά έσοδα από τα τηλεοπτικά δικαιώματα, ο Άγιαξ ακολούθησε μια πολιτική αύξησης των εσόδων του και από εκεί που υπήρχε προβληματισμός (όπως κι αν ακούγεται αυτή η λέξη στην Ελλάδα, με έσοδα για τον Άγιαξ από χορηγίες ύψους 25,2 εκ. ευρώ για τη σεζόν 2008-09...), κατάφερε και έσπασε το φράγμα των 100 εκ. ευρώ για την περυσινή σεζόν.
 
ΓΑΛΑΤΑΣΑΡΑΥ

Τα συνολικά έσοδα της Γαλατά εκτοξεύθηκαν για την περυσινή σεζόν 2011-12 σε περίπου 95 εκ. ευρώ. Πώς έγινε αυτό?
 

But the key to this turnaround was financial engineering. The club sold some of its shares of public company Galatasaray A.Ş., starting Aug. 2011, which brought in around $50 million. They then revealed that, contrary to what the public had been told before, the stadium revenues belonged to the club, not the company.
According to Habertürk columnist Yavuz Semerci, ticket sales were registered as donations for “tax purposes,” but the gist of all this was the increase in the company’s share capital.
Galatasaray A.Ş. shareholders were obliged to pay 25 Turkish Liras per share in order to keep their shares from being diluted.
The Hürriyet Daily News’ Çetin Cem Yılmaz
recently quoted Galatasaray A.Ş. lawyer Sedat Bozanoğlu stating that the club had profited nearly $100 million from the operation. Sneijder and Drogba’s wages are peanuts compared to this sum.
The club participated in the capital raise by transferring the stadium proceeds, which were supposed to belong to the company in the first place, to
Galatasaray A.Ş. If they knew of the company’s capital increase beforehand, their share sale would be classified as insider trading. If nothing else, the company’s share price took multiple hits because of these actions.

 
Στα όρια του νόμιμου οι ενέργειες της διοίκησης της Γαλατά, λοιπόν, αλλά έτσι πληρώθηκαν οι Ντρογκμπά-Σνάιντερ. Όχι επειδή ''έβαλε το χέρι στην τσέπη'' κάποιος πρόεδρος, ούτε ''από τα λεφτά του Champions League''. Η εκμετάλλευση του γηπέδου ήταν το Α και το Ω.
 
Ενδεικτικά παρατίθενται οι παραπάνω ομάδες, την ώρα που έχουμε αναλύσει και το πώς αύξησε τα έσοδά της η Ντόρτμουντ πριν λίγες μέρες. Καλούμαστε να ανταγωνιστούμε ομάδες που στην καλύτερη περίπτωση έχουν έσοδα 25-30 εκ. ευρώ πάνω από την καλύτερη εισπρακτικά σεζόν της ιστορίας μας, με εξαίρεση την Πόρτο, η οποία όμως έχει πάγια έσοδα που ούτε καν προσεγγίζει ο Ολυμπιακός και δεν στηρίζεται στο Champions League. Τι σημαίνει αυτό με απλά λόγια?
 
Η ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΚΑΤΑΞΙΩΣΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΠΕΡΝΑΕΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΣΤΑΘΕΡΟΠΟΙΗΣΗ ΣΕ ΕΝΑ ΥΨΗΛΟΤΑΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΕΣΟΔΩΝ. ΟΙ ''ΜΕΤΑΓΡΑΦΑΡΕΣ'' ΑΠΑΙΤΟΥΝ ΜΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΥΞΗΣΗΣ ΤΩΝ ΕΣΟΔΩΝ ΤΗΣ ΠΑΕ.
 
Θέλετε ''μεταγραφάρες''? Πρέπει να υποδείξετε τρόπους να μπούνε πρώτα λεφτά στο μαγαζί. Αν δεν γίνει αυτό, πρέπει το κενό να το καλύπτει ο εκάστοτε μεγαλομέτοχος από την τσέπη του, με 20,30 ή και 40 εκ. ευρώ τον χρόνο. Θα το κάνει μία χρονιά, δύο, άντε τρεις. Μετά τι θα γίνει? Θα σηκώσει τα χέρια ψηλά και στην καλύτερη θα φύγει παίρνοντας απάνω του τις υποχρεώσεις που δημιούργησε με τα ανοίγματά του. Στη χειρότερη περίπτωση θα φύγει αφήνοντας δεκάδες εκατομμύρια ευρώ χρέη στην ΠΑΕ, υποθηκεύοντας το μέλλον της ομάδας.
 
Ποιοι τρόποι αύξησης των εσόδων υπάρχουν? Ένας τρόπος είναι το γήπεδο. Η ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ ΑΕ είναι ανεξάρτητη εταιρεία από την ΠΑΕ Ολυμπιακός και τα έσοδά της δεν φτάνουν στα ταμεία της ομάδας, αλλά στην τσέπη του μεγαλομετόχου της, αυτήν την στιγμή του Μαρινάκη. Προς το παρόν, όπως βλέπουμε εδώ, οι ισολογισμοί είναι είτε ελλειμματικοί, είτε οριακά πλεονασματικοί, άρα λεφτά δεν θα έφερνε στον Θρύλο πιθανή μελλοντική ενέργεια ''χαρίσματος'' του γηπέδου από το Μαρινάκη προς τον Ολυμπιακό. Αιτία γι'αυτό είναι τα δάνεια για την ανέγερση του γηπέδου, που αποπληρώνονται από τα έσοδα από τα μαγαζιά γύρω από το γήπεδο. Όταν τα δάνεια αποπληρωθούν, θα υπάρξει σταθερή κερδοφορία. Πόση όμως θα'ναι αυτή? Γύρω στα 3 εκ. ευρώ, άντε και λίγο παραπάνω αν είμαστε καλοπροαίρετοι. Αρκούν αυτά τα λεφτά για να καλυφθεί το κενό έστω με τον Άγιαξ και την Μπενφίκα? Όχι βέβαια.
 
Άλλος τρόπος αύξησης των εσόδων είναι τα διαρκείας και ο πολύ υψηλός μέσος όρος εισιτηρίων. Ακόμη κι αν σταθεροποιηθούμε όμως από τις 20.000 εισιτήρια στις 30.000 εισιτήρια τον χρόνο, καταπολεμώντας τους νεόγαυρους του ''δεν πάω γήπεδο αν δεν δω μεταγραφάρες, δεν θα με κοροιδεύουν εμένα'', η αύξηση των εσόδων δεν γίνεται να είναι υψηλότερη από 4-5 εκ. ευρώ ετησίως. Σε ιδεατές συνθήκες πάντοτε και αγνοώντας την οικονομική κρίση, που στερεί από πολλούς που θέλουν να δούνε τον Ολυμπιακό την παρουσία τους στο Καραισκάκη..
 
Αναγκαστικά, μένει ο δρόμος των εμπορικών χρήσεων, της τηλεόρασης και των χορηγών. Υπάρχει μία σχολή σκέψης με σύγχρονους διανοητάς επιπέδου ενός Θωμαίδη, ενός Πρασινοφρουρού και λοιπών δημοσιογράφων-αναλυτών του ποδοσφαίρου μας, που ισχυρίζονται πως ''αν όλα στο ποδόσφαιρό μας ήταν αξιοκρατικά, θα υπήρχε πρόοδος και αύξηση των εσόδων στις ΠΑΕ''. Αν δηλαδή έχανε ο Ολυμπιακός τα πρωταθλήματα (αυτό σημαίνει ''εξυγίανση'' και ''αξιοκρατία''), η NOVA και η κάθε NOVA θα πλήρωνε ίσαμε 30 εκ. ευρώ τον χρόνο σε κάθε μία ομάδα, για να βλέπουμε όλοι μας τον Πιπίνη, τον Περογαμβράκη και τον Παπαζαχαρία να ζορίζονται να αλλάξουν τρίτη πάσα μεταξύ τους. Οι δε χορηγοί σε μια τέτοια περίπτωση θα συνωστίζονταν στην ουρά, για να προλάβουν να ακουμπήσουν τα εκατομμύριά τους στο ελληνικό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου, ώστε να διαφημίσουν τις επιχειρήσεις τους στα πέρατα της Γης. Μπορεί κάποιος εδώ να πει ''ας το αλλάξουμε αυτό, απαιτώντας από τις ομάδες μας να παίξουν αλλιώς''. Σύμφωνοι, αλλά εκτός του ότι θα απαιτηθεί μεγάλο χρονικό διάστημα για να εμπεδωθεί μία αλλαγή νοοτροπίας, για να ξεφύγουμε από το ''πίσω όλοι ρε και μόλις πάρουμε την μπάλα, την πετάμε μπροστά στους γλήγοροι για να τους την κάνουμε στην κόντρα. Μην μας πιάσουνε κότσο πίσω και μας βρούνε μπόσικους'', σε όλη την ελληνική ποδοσφαιρική επικράτεια, είναι κάπως δύσκολο να πιστέψουμε πως η Ελλάδα θα γίνει ποδοσφαιρικός παράδεισος για όλη τη Γη. Χώρα δέκα εκατομμυρίων είμαστε, άντε 11. Να γίνουμε κάτι σαν Ολλανδία? Ακόμη κι εκεί μόνο ο Άγιαξ πουλάει εμπορικά κι αυτός πουλάει επειδή πατάει στο ένδοξο παρελθόν του και όχι στο παρόν του.
 
Ποιος δρόμος μένει λοιπόν? Υπάρχει τρόπος να αυξήσουμε τα έσοδά μας ως ΠΑΕ όχι μεμονωμένα, για 1-2 χρονιές και μετά τέρμα, αλλά με συνέπεια και σε βάθος χρόνου?
 
ΑΛΛΟΣ ΔΡΟΜΟΣ ΠΕΡΑΝ ΤΗΣ ΑΝΑΔΕΙΞΗΣ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΣΤΩΝ ΠΟΥ ΘΑ ΠΩΛΟΥΝΤΑΙ ΑΚΡΙΒΑ ΕΞΩ, ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ.
 
Πρέπει να μπούμε σε μια διαδικασία παραγωγής ποδοσφαιριστών, πρώτα και κύρια μέσα από τις Ακαδημίες μας, αλλά και με έξυπνο scouting, ''αγοράζουμε φθηνά και πουλάμε ακριβά''. Ούτε αυτός ο δρόμος θα μας αποφέρει τα τεράστια πάγια έσοδα, αφού μπορεί για κάποιες χρονιές να μην υπάρχει καλή φουρνιά για να ''σπρώξουμε'' προς τα ισχυρά οικονομικά clubs της Ευρώπης. Σε βάθος χρόνου όμως θα μας μονιμοποιήσει σε υψηλότερο επίπεδο κύκλου εργασιών και κυρίως θα μας κάνει να πατήσουμε στα πόδια μας, αφού έτσι δεν θα έχουμε ανάγκη κανέναν χορηγό, κανάλι ή ακόμη και δικό μας μεγαλομέτοχο.
 
ΤΑ ''ΧΩΣΕ ΠΡΟΕΔΡΕ ΤΟ ΧΕΡΙ ΣΤΗΝ ΤΣΕΠΗ'' ΔΕΝ ΟΔΗΓΕΙ ΠΟΥΘΕΝΑ, ΑΦΟΥ ΟΣΟ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟ ΧΩΣΕΙ, ΔΕΝ ΦΤΑΝΕΙ, ΟΥΤΕ ΕΦΤΑΝΕ ΠΟΤΕ. ΔΙΧΩΣ ΝΑ ΠΟΥΛΑΣ, ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΑΓΟΡΑΖΕΙΣ ΑΚΡΙΒΑ. ΔΙΧΩΣ ΛΕΦΤΑ ΝΑ ΜΠΑΙΝΟΥΝ ΣΤΟ ΜΑΓΑΖΙ, ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΑΠΑΙΤΕΙΣ ΝΑ ΒΓΑΙΝΟΥΝ ΠΟΛΛΑ ΛΕΦΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΜΑΓΑΖΙ. ΛΕΦΤΑ ΣΤΟ ΜΑΓΑΖΙ ΠΟΥ ΛΕΓΕΤΑΙ ΠΑΕ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ ΜΕ ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΘΑ ΜΠΑΙΝΟΥΝ ΜΟΝΟ ΜΕΣΩ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΣΤΩΝ, ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ''ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΙ'' ΕΔΩ.
 
Υ.Γ. 1 Αυτό το άρθρο γράφεται προς την κατεύθυνση της επιθυμητής χάραξης στρατηγικής για το μέλλον από την ΠΑΕ Ολυμπιακός. Στρατηγική δεν χαράζεις κοιτάζοντας τις εξαιρέσεις, αλλά εστιάζοντας στον κανόνα. Προφανώς υπάρχουν ομάδες που κατάφεραν με ελάχιστα έσοδα να πετύχουν καλύτερα πράγματα από ότι εμείς έξω. Παράδειγμα η Βασιλεία, που τα δύο τελευταία χρόνια έχει καταπλήξει την Ευρώπη. Προς το παρόν η πορεία της είναι φωτοβολίδα. Αν μονιμοποιηθεί σε αυτό το επίπεδο, το συζητάμε. Ο κανόνας παραμένει.
 
ΚΑΛΗ ΟΜΑΔΑ ΓΙΑ ΣΕΡΙ ΧΡΟΝΙΑ ΕΞΩ ΚΑΙ ΟΧΙ ''ΦΩΤΟΒΟΛΙΔΑ'' ΦΤΙΑΧΝΕΙΣ ΜΕ ΚΑΛΟΥΣ ΠΑΙΚΤΕΣ. ΟΙ ΚΑΛΟΙ ΠΑΙΚΤΕΣ ΕΙΤΕ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΚΑΔΗΜΙΕΣ ΣΟΥ, ΕΙΤΕ ΕΙΝΑΙ ΑΚΡΙΒΟΙ ΠΑΙΚΤΕΣ ΜΕ ΜΕΤΑΓΡΑΦΗ. ΑΚΡΙΒΟΥΣ ΠΑΙΚΤΕΣ ΑΓΟΡΑΖΕΙΣ ΟΤΑΝ ΕΧΕΙΣ ΕΣΟΔΑ ΩΣ ΠΑΕ. ΕΣΟΔΑ ΕΧΕΙΣ ΩΣ ΠΑΕ ΟΤΑΝ ΦΡΟΝΤΙΖΕΙΣ ΝΑ ΤΑ ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΟΤΑΝ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟΝ Χ,Ψ ΜΕΓΑΛΟΜΕΤΟΧΟ ΝΑ ΒΑΖΕΙ ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ ΤΟ ΧΕΡΙ ΣΤΗΝ ΤΣΕΠΗ, ΚΑΤΗΓΟΡΩΝΤΑΣ ΤΟΝ ΑΝ ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΝΕΙ ΓΙΑ ''ΠΑΝΤΕΛΟΝΙΑΣΜΑ'', ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΣΤΩ ΥΠΟΨΙΑ ΓΙ'ΑΥΤΟ ΣΤΙΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥΣ ΚΟΚΚΑΛΗ-ΜΑΡΙΝΑΚΗ. ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ, ΣΤΗΝ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟΥ 2013, ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ ΔΡΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΕΣΟΔΩΝ ΣΕ ΜΙΑ ΠΑΕ ΠΕΡΑΝ ΤΗΣ ΑΝΑΔΕΙΞΗΣ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΣΤΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΩΛΗΣΗΣ ΤΟΥΣ ΜΕ ΥΨΗΛΟ ΑΝΤΙΤΙΜΟ, ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ. ΑΠΟ ΟΠΟΥ ΚΙ ΑΝ ΤΟ ΠΙΑΣΕΙΣ, ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΚΑΛΟΥΣ ΠΑΙΚΤΕΣ ΣΤΗΝ ΟΜΑΔΑ, ΘΕΛΕΙΣ ΣΟΒΑΡΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΚΑΙ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΣΤΩΝ ΣΕ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΜΕ ΚΑΛΟ ΤΜΗΜΑ SCOUTING.
 
Αν υπάρχει διέξοδος από τον παραπάνω μονόδρομο και δεν την βλέπω εγώ, ας μας την υποδείξει κάποιος...
 
Υ.Γ. 2 Χρόνια πολλά σε όλους, καλή Ανάσταση και να περνάτε καλά με τα αγαπημένα σας πρόσωπα.
 

Σχόλια

Εικόνα mike7

Πολύ εμπεριστατωμένο και διαφωτιστικό το άρθρο σου. Να σταθώ σε ένα σημείο μόνο, εάν καταφέραμε να παρουσιάσουμε τέτοια εικόνα, την χρονιά κατά την οποία είχαμε τον μεγαλύτερο κύκλο εργασιών, τότε σημαίνει ότι κάτι δεν πάει καθόλου καλά στον σχεδιασμό της ομάδας.

Εικόνα red apple

Eξαιρετικός και εμπεριστατωμένος, όπως πάντα... Ξέχασες όμως ένα σημαντικό...
Τη δημιουργία βάσης μελών κατά τα πρότυπα της Μπενφίκα. Αυτή η ομάδα θα πρέπει να αποτελέσει πρότυπο στον Θρύλο... Με πάνω από 100.000 ενεργά μέλη...

Τα αποδέλοιπα μοιάζουν χλωμούλια να αποδώσουν ικανά έσοδα για να ανταγωνιστούμε,έστω, Πορτογάλους-Ολλανδούς-Γάλλους...

Αλλά και πάλι, όταν ο ΠΡΑΣΙΝΟΦΡΟΥΡΟΣ που έμαθε να κρύβει μέσα του ο μέσος Γαύρος, ο οποίος όπου σταθεί κι όπου βρεθεί βρίζει, απαξιώνει και αδιαφορεί, δύσκολα θα κάνουμε το μεγάλο βήμα προς τα εμπρός... Βλέπεις, οι νεοέλληνες είναι γνήσιοι απόγονοι του Άπιστου Θωμά...

Εικόνα clark gheibol

Μια χαρά φυτώριο είναι το ελληνικό πρωτάθλημα. Έχεις το πρωτάθλημα για να βγαίνεις κάθε χρόνο τσου λου, αλλά και να βλέπεις παίχτες, Έλληνες και ξένους. Επειδή δεν έχεις ανταγωνιζμό, τους παίρνεις, τους βάζεις κανα δυο χρόνια να παίξουν στο τσου λου και μετά τους πουλάς και παίρνεις άλλους.
Πόσο αυξήθηκε η αξία όσων έπαιξαν στο τσου λου τα δύο αυτά χρόνια; Πόσο αυξήθηκε η αξία του Μανιάτη, του Αμπντούν, του Μανωλά, του Χολέμπας κλπ σε σχέση με τα ποσά που δώσαμε για να τους αποκτήσουμε; (χώργια όσους πήραμε με το τζάμπα)