ΣΥΡΙΖΑΙΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΤΟΥ ΜΕΛΙΣΣΑΝΙΔΗ



Αναδημοσιεύουμε άρθρα που διαβάσαμε στον Τύπο τις δύο τελευταίες εβδομάδες για το Δημήτρη Μελισσανίδη.
 
1) ΦΡΟΥΤΑΚΙΑ ΟΠΑΠ
 
Έκαναν τη χώρα ένα απέραντο καζίνο - Το μυστικό ραντεβού κορυφαίου υπουργού με τους Τσέχους - Πώς η κυβέρνηση χάρισε στον ΟΠΑΠ τα VLT’s στο παρά 5
Του Δημήτρη Γιαννακόπουλου-Εφημερίδα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
 
Πρώτη φορά Αριστερά, πρώτη φορά καζινο-μηχανές σε όλες τις γειτονιές. Τα παχιά λόγια των ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝ.ΕΛ. για την καταπολέμηση της φτώχειας διαδέχθηκαν τα μυστικά ραντεβού, οι χαριστικές διατάξεις υπέρ του ΟΠΑΠ και, εντέλει, τα δεκάδες χιλιάδες «φρουτάκια», τα οποία θα οδηγήσουν στην πλήρη φτωχοποίηση και τον κοινωνικό αφανισμό.Τι κι αν ως αντιπολίτευση ο ΣΥΡΙΖΑ κατήγγελλε το ξεπούλημα του οργανισμού στην Emma Delta και τον «μικρομέτοχο Δ. Μελισσανίδη», δεσμευόμενος ότι ως κυβέρνηση θα αναθεωρούσε τη λεόντεια σύμβαση και ότι θα υποχρέωνε τον ιδιώτη ανάδοχο να καταβάλλει επιπλέον φόρους και μέρισμα από τα κέρδη του; Συνέβη το ακριβώς αντίθετο.
 
Με μια εντυπωσιακή στροφή 180 μοιρών, άφησε ανεξέλεγκτο τον ΟΠΑΠ, χαρίζοντάς του έναν Κανονισμό που του παραχωρεί περισσότερα από όσα ποτέ ζητούσε.Η αλλαγή στάσης ήρθε μετά από συνάντηση κορυφαίου υπουργού με άνθρωπο του ΟΠΑΠ στις Βρυξέλλες -10 ημέρες πριν από την πρόσφατη δημοσίευση του Κανονισμού-, που όχι μόνο κατάφερε να αλλάξει όσα σημεία δεν άρεσαν, αλλά και να βγει ένας Κανονισμός σαν να γράφτηκε από τον ίδιο τον ΟΠΑΠ.
 
Την ίδια ώρα, «σύγχρονα παιχνίδια τύχης» όπως το Τζόκερ κατέγραφαν συνεχή τζακ ποτ εκατομμυρίων ευρώ, ενώ η μετοχή του οργανισμού στο Χρηματιστήριο με διαρκή limit up εξασφάλιζε περί τα 150 εκατ. ευρώ στην εταιρεία. Προκαλούνται, δε, εύλογα ερωτήματα από το γεγονός ότι την ίδια περίοδο ο ΟΠΑΠ αποπλήρωσε δόση του ομολογιακού δανείου που είχε λάβει προ τριετίας -με άγνωστες έως σήμερα εγγυήσεις- για την εξαγορά του! Με τον νέο Κανονισμό, ο καθείς θα μπορεί να εισέρχεται ανεξέλεγκτα στα «μικρά καζίνο», να παίζει όσο θέλει και να «ξεπλένει» όσο περισσότερο «μαύρο» χρήμα μπορεί με μόλις 10% προμήθεια, αφού δεν υπάρχει ανάγκη αναγραφής Α.Φ.Μ. στην κάρτα παίκτη. Η κυβέρνηση δεν δίστασε να καθυστερήσει ακόμη και την επένδυση στο Ελληνικό, όπου η ανάδοχος είχε προγραμματίσει τη δημιουργία καζίνο, επειδή ο νόμος 4002 δεν επιτρέπει ομοειδείς επιχειρήσεις σε απόσταση 5 χλμ από Καζίνο.
 
Ο ΟΠΑΠ ζητά τώρα να αλλάξει αυτός ο περιορισμός και μετά να δοθεί άδεια για το Ελληνικό.
 
ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ
 
Συνολικά θα δημιουργηθούν 660 μαγαζιά σε όλη τη χώρα, μεταξύ των οποίων περίπου 250 στην Αττική, 154 στη Μακεδονία, 97 στη Στερεά, 63 σε Δυτική Ελλάδα και Ηπειρο και 350 από τα υφιστάμενα πρακτορεία θα γίνουν και «μικρά καζίνο». Μάλιστα, ο νέος Κανονισμός προέβλεψε για τα πρακτορεία να μην είναι απαραίτητο να έχουν διαφορετική αίθουσα, αλλά να αρκεί ένα απλό διαχωριστικό, ενώ ακόμη και αν κάποιος έχει δηλώσει εθισμένος και είναι αυτοαποκλειόμενος, να μπορεί να παραβρίσκεται στο πρακτορείο και με ευθύνη του πράκτορα (όχι του ΟΠΑΠ) να μην περάσει το διαχωριστικό.Και αυτά τον πρώτο χρόνο, γιατί τον δεύτερο θα ανοίξουν άλλα τόσα από τους ιδιώτες που θα πάρουν από τον ΟΠΑΠ με διαγωνισμό το δικαίωμα τοποθέτησης μηχανών. Από τα 35.000 VLTs, τα 16.500 θα λειτουργήσουν από τον ΟΠΑΠ μέσω δικού του δικτύου πρακτορείων (gaming halls), ενώ τα υπόλοιπα 18.500 θα τα εκμεταλλευθούν 4 έως 10 παραχωρησιούχοι.
 
Αυτοί απαιτείται να θέσουν τα VLTs σε πλήρη λειτουργία, σε αμιγείς χώρους, σε κάθε περίπτωση εντός 24 μηνών από την ημερομηνία παραχώρησης του δικαιώματος. Οταν όλα τα VLTs τοποθετηθούν, η αναλογία θα είναι 3,8 μηχανές ανά 1.000 κατοίκους, όταν σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες είναι 1 μηχανή ανά 1.000 κατοίκους.Ο ΟΠΑΠ στο επιχειρηματικό σχέδιο που παρουσίασε πριν από δύο χρόνια στους πράκτορες υπολογίζει έσοδα 450 εκατ. ευρώ τον χρόνο από τις 16.500 μηχανές, ενώ η προοπτική της αγοράς έχει υπολογιστεί στο 1 δισ. ευρώ, όταν αναπτυχθούν όλα, με τους υπολογισμούς να βασίζονται σε έσοδα 65-80 ευρώ ανά μηχανή ανά ημέρα.
 
ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
 
Τα «φρουτάκια» δεν ήταν εύκολο να εισβάλουν στη ζωή μας. Αυτό επιχειρήθηκε πολλά χρόνια πριν για πρώτη φορά, αλλά η κοινωνική αντίδραση ήταν μεγάλη. Τώρα για πρώτη φορά, χάρη στη μεγάλη χορηγική δραστηριότητα του ΟΠΑΠ στα ΜΜΕ, η πλειονότητα των Μέσων σχεδόν ζητωκραύγασε στην προοπτική να γεμίσει η Ελλάδα «μικρά καζίνο», στη χειρότερη μάλιστα συγκυρία για τους πολίτες. Πώς όμως φτάσαμε εδώ;
 
Ιούλιος-Οκτώβριος 1999, η απόπειρα για Videolotto: Η κυβέρνηση ανακοινώνει τη δημιουργία του Ολυμπιακού Videolotto. Επίσημη αιτιολογία η είσπραξη εσόδων για τη χρηματοδότηση των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004.
 
Το εγχείρημα εγκαταλείπεται εν μέσω έντονων αντιδράσεων του πολιτικού κόσμου, των ΜΜΕ αλλά και των κοινωνικών εταίρων για επικείμενη μεταφορά του τζόγου εντός του αστικού ιστού.
 
Σεπτέμβριος 2010, η πρώτη μορφή μηχανών περιορισμένου στοιχήματος: Εντεκα χρόνια μετά, το Videolotto επανέρχεται με το επιχείρημα της είσπραξης εσόδων και υπό το πρόσχημα της πάταξης του παράνομου τζόγου. Το νομοσχέδιο παρουσιάζεται ως εισαγωγή «αθώων» μηχανών περιορισμένου στοιχήματος AWP (Αmusement With Ρrize). Ακόμα και αυτή τη φορά όμως στο αμφιλεγόμενο νομοσχέδιο εισάγονται κάποιες διατάξεις προστασίας των πολιτών, όπως ανώτατος επιτρεπόμενος αριθμός 8 μηχανών ανά σημείο πώλησης. Ενα έτος αργότερα, το νομοσχέδιο γίνεται νόμος. Τα 8 μηχανήματα ανά σημείο πώλησης γίνονται 25 και τα AWP (ψυχαγωγίας και περιορισμένου στοιχήματος) σήμερα έχουν καταλήξει να είναι κανονικά slot machines.
 
Δεκέμβριος 2012, πωλείται το δικαίωμα για τα «φρουτάκια»: Χωρίς πολλές δικαιολογίες, ο Προϋπολογισμός του 2012 πρέπει να κλείσει και η πιο εύκολη και γρήγορη λύση είναι να πληρώσει ο κρατικός τότε ΟΠΑΠ το 1 δισ. που λείπει. Δύο συμβάσεις λύνουν το πρόβλημα: η ανανέωση της σύμβασης για τα παιχνίδια του ΟΠΑΠ και το δικαίωμα για 35.000 VLTs.
 
Οκτώβριος 2013, ιδιωτικός ο ΟΠΑΠ, με «προίκα» τα «φρουτάκια»: Με το 2ο Μνημόνιο μπαίνει μπροστά η ιδιωτικοποίηση του ΟΠΑΠ. Ταυτόχρονα, δρομολογείται η εγκατάσταση 35.000 VLTs (παιγνιομηχανημάτων) στην ελληνική επικράτεια (ο αριθμός ανά κάτοικο είναι 3 έως 10 φορές μεγαλύτερος από το αντίστοιχο μέγεθος σε ανεπτυγμένες χώρες ανά τον κόσμο).
 
Ο ΟΠΑΠ ιδιωτικοποιείται με έναν διαγωνισμό με ασάφειες ως προς τη χωροθέτηση των VLTs, το στοιχηματικό ύψος, τη δυνατότητα διασύνδεσης καταστημάτων για δημιουργία υψηλότατων τζακ ποτ (μαγνήτες για την προσέλκυση παικτών), ενώ θα απαγορευόταν το κάπνισμα (επιχείρημα προς την Ε.Ε. για την κατά 25% μείωση στην αξία πώλησής τους ανά VLT).Διετία 2012-2014, οι υποσχέσεις προστασίας των πολιτών από τον ανεξέλεγκτο ηλεκτρονικό τζόγο «ξηλώνονται»: Οι κανονισμοί για τον τρόπο λειτουργίας των VLTs διαδέχονται ο ένας τον άλλο και καταλήγουν στον τελευταίο, που μετατρέπει τα πάλαι ποτέ «αθώα» μηχανήματα σε «σκληρές» μηχανές τζόγου, με αποδέκτες όλους αδιακρίτως. Το 2015 έχουμε περιοριστική πολιτική στα παίγνια και... το 2016 χαρίζονται όλα στον ΟΠΑΠ.
 
Η προηγούμενη διοίκηση της ΕΕΕΠ, που ορίστηκε από τη νέα κυβέρνηση τον Ιούλιο του 2015, φάνηκε να αντελήφθη τον επερχόμενο κίνδυνο και έσπευσε να αυστηροποιήσει τον κανονισμό των VLTs στην κατεύθυνση της προστασίας των πολιτών. Περιόρισε τα παικτικά όρια και τον χρόνο συμμετοχής των παικτών, διατηρώντας πάντως αμετάβλητους τους ελάχιστους χωροταξικούς περιορισμούς που και η πρώτη διοίκηση της ΕΕΕΠ είχε καθορίσει. Εναρμονίστηκε δηλαδή με τις διεθνείς πρακτικές, αλλά και με τις επιταγές της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την προστασία των πολιτών από τη διάδοση του τζόγου.Η αυστηροποίηση αυτή συνάντησε τη σφοδρή επικοινωνιακή αντίδραση του ΟΠΑΠ και των ιδιοκτητών του, που έδωσαν μεγάλη μάχη σε όλα τα μέτωπα -πολιτικό, εμπορικό, επικοινωνιακό και μιντιακό- προκειμένου να πιέσουν και να εξασφαλίσουν την αλλαγή στάσης της κυβέρνησης. Το αίτημα ήταν ένα, να αλλάξει ο Κανονισμός, και επειδή ο πρόεδρος της Επιτροπής Παιγνίων ήταν πείσμων..., να αλλάξει ο πρόεδρος. Και αντικαταστάθηκε.
 
Τη συνέχεια, με τις καταγγελίες στελεχών της αντιπολίτευσης για χρηματισμό μελών της Επιτροπής ή/και της κυβέρνησης, εδώ.
 
2) ΛΑΘΡΕΜΠΟΡΙΟ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
 
Πρωτοφανείς συνθήκες μονοπωλιακής χειραγώγησης της αγοράς καταγράφονται ως προς τη διαχείριση των υγρών και στερεών αποβλήτων πλοίων στα ελληνικά λιμάνια.
 
Δύο εταιρείες ελέγχουν αυτόν τον κλάδο σε βάρος της ακτοπλοΐας και της ναυτιλίας, που πληρώνουν υπέρογκο κόστος για την εξυπηρέτηση των πλοίων.
 
Σήμερα, η εταιρεία ΗEC A.E., ιδιοκτησίας του ∆. Μελισσανίδη, εκμεταλλεύεται περίπου το 95% του κύκλου εργασιών της αγοράς υγρών αποβλήτων και είναι ανάδοχος στα λιμάνια Πειραιά, Πάτρας, Ελευσίνας, Λαυρίου, Κέρκυρας, Ηγουμενίτσας, Εύβοιας, Ραφήνας, Αλεξανδρούπολης και Καβάλας. Αντίστοιχα, η Antipollution ANE, συμφερόντων του Βύρωνα Βασιλειάδη (και του αδελφού του, Φίλιππου), ελέγχει περίπου το 90% της αγοράς των στερεών αποβλήτων και είναι ανάδοχος στα λιμάνια Πειραιά, Πάτρας, Ελευσίνας, Λαυρίου, Εύβοιας, Ηγουμενίτσας, Ηρακλείου, Κέρκυρας και Ραφήνας. Μόνη εξαίρεση, η εταιρεία North Aegean Slops, που έχει περίπου 10% της αγοράς, προσφέροντας και το άλλοθι ότι υπάρχει «ανταγωνισμός». Τυπικά και νομικά ανεξάρτητες η HEC και η Antipollution, όμως όλη η εφοπλιστική πιάτσα υποστηρίζει ότι κινούνται συντονισμένα για να µμοιράζονται την αγορά.
 
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ Ο∆ΗΓΙΑ. Με βάση την ευρωπαϊκή οδηγία 2000/59/ΕΚ, τα κράτη-µέλη της Ε.Ε. είναι υποχρεωμένα να εξασφαλίζουν λιμενικές εγκαταστάσεις για την παραλαβή και τη διάθεση όλων των κατηγοριών αποβλήτων και καταλοίπων φορτίου που αναλογούν στα πλοία που χρησιμοποιούν ένα λιμάνι. Αυτή η εύλογη απαίτηση, που συνάδει µε την ανάγκη προστασίας του περιβάλλοντος, δεν συνεπάγεται µμονοπώλιο. Ούτε η ελληνική νομοθεσία προβλέπει πουθενά µμονοπώλιο σε αυτές τις δραστηριότητες. Αντίθετα, ο γενικός κανόνας στην Ευρώπη είναι να µμοιράζεται η διαχείριση των αποβλήτων των πλοίων σε πολλές εταιρείες, για να διευκολύνεται ο ελεύθερος ανταγωνισμός και να λειτουργεί η αγορά. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι µόνο για τα στερεά απόβλητα σε µμεγάλα λιμάνια της Ευρώπης υπάρχει πλήθος εταιρειών στο καθένα που προσφέρει αυτή την υπηρεσία (Ρότερνταμ 5, Αμβέρσα 12, Αμβούργο 9, Άμστερνταμµ 13, Χάβρη 6, Γένοβα 4, Βαλένσια 4).
 
Όμως στην Ελλάδα παρατηρείται το εξής φαινόμενο: Αντί κάθε οργανισμός λιμένος να πιστοποιεί ποιες εταιρείες µμπορούν να προσφέρουν τέτοιες υπηρεσίες, κάνει δημόσιο διαγωνισμό για την παραχώρηση των αντίστοιχων υπηρεσιών σε έναν αποκλειστικό ιδιώτη πάροχο, διαμορφώνοντας µμονοπωλιακή συνθήκη, εφόσον απαγορεύεται σε οποιαδήποτε άλλη εταιρεία να δραστηριοποιηθεί. Έτσι, διαμορφώνεται συνθήκη χειραγώγησης και ολιγοπώλησης της αγοράς, σε πανελλαδική κλίμακα, µε δυο-τρεις εταιρείες να µμοιράζονται όλη την κερδοφόρα «πίτα» της αγοράς υγρών και στερεών αποβλήτων.
 
ΟΙ ΤΡΟΠΟΙ. Με τρεις τρόπους «στήνονται» οι συγκεκριμένοι διαγωνισμοί; Πρώτον, µε την απαίτηση οι εταιρείες να έχουν πολυετή προϋπηρεσία µόνο σε λιμάνια και µόνο από πλοία, αποκλείοντας όσες είχαν εμπειρία στη βιομηχανία ή στους ΟΤΑ. Με έναν σµπάρο δυο τρυγόνια: κάθε διαγωνισμός που κέρδιζε µια εταιρεία τής άνοιγε τον δρόμο να διεκδικήσει και έναν επόμενο, την ίδια ώρα που άλλες εταιρείες µε μεγάλη προϋπηρεσία στη διαχείριση αποβλήτων στη βιομηχανία ή στους ΟΤΑ ή νέοι επενδυτές αποκλείονταν εκ προοιμίου.
 
Δεύτερον, µε το να τίθενται απαιτήσεις εξοπλισμού πολύ μεγαλύτερες από τις πραγματικές, για να µην µμπορούν να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό οι ανταγωνιστές. Βέβαια, στην πράξη αποδεικνυόταν ότι ο εξοπλισμός αυτός δεν ήταν αναγκαίος, αλλά αυτός που χρειαζόταν για να κερδηθεί ο διαγωνισμός. Ενδεικτικό του ότι τέτοιοι όροι έμπαιναν απλώς για να στηθούν οι διαγωνισμοί είναι ότι µετά διαπιστωνόταν πως η ίδια φορτηγίδα ή το ίδιο φορτηγό µιας εταιρείας δηλωνόταν σε περισσότερα λιμάνια! Μόλις το 2015 µμπήκε περιορισμός και ζητήθηκε οι διακηρύξεις να µην περιλαμβάνουν όρους υπέρτερους των σχεδίων διαχείρισης. 
Τρίτον, µε τον τρόπο που συντάσσονταν τα σχέδια παραλαβής και διαχείρισης αποβλήτων. Εδώ είχε στηθεί µια διαδικασία σύμφωνα µε την οποία τα σχέδια αυτά συντάσσονταν µε όρους που διευκόλυναν συγκεκριμένες εταιρείες, καθώς αυτοί που τα συνέτασσαν ήταν ταυτόχρονα εξωτερικοί συνεργάτες και των οργανισμών λιμένος και των εταιρειών που µετά έπαιρναν τις δουλειές.
 
Ειδικότερα, η υπουργική απόφαση που ρυθμίζει αυτή τη διαδικασία επιβάλλει στους οργανισμούς διαχείρισης λιμένων να καταρτίζουν σχέδια διαχείρισης και µετά να τα υποβάλλουν προς έγκριση στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Ωστόσο, µετά οι οργανισμοί λιμένος αναθέτουν όχι µόνο την κατάρτιση αυτών των σχεδίων σε εξωτερικούς συνεργάτες, αλλά ακόμη και τη διακήρυξη που έχει τους όρους αυτών των διαγωνισμών. Έλα, όμως, που αυτοί οι εξωτερικοί συνεργάτες τυχαίνει να είναι και συνεργάτες των επιχειρήσεων που διεκδικούν να κερδίσουν αυτούς τους διαγωνισμούς. Δηλαδή, οι εταιρείες που διεκδικούν διαγωνισμούς έχουν οικονομικές συναλλαγές µε αυτούς που συμβάλλουν στη διατύπωση των σχεδίων για την παραλαβή και τη διαχείριση των αποβλήτων και των όρων των διαγωνισμών που µετά διεκδικούν!
 
Μονωπωλιακή φάμπρικα και… δωροδοκία
 
Στους Οργανισμούς Λιμένος Ελευσίνας, Λαυρίου και Ηγουμενίτσας τα σχετικά σχέδια παραλαβής και διαχείρισης αποβλήτων συνέταξε ο χημικός µμηχανικός Κ. Καραντζής. Και στις τρεις περιπτώσεις οι εταιρείες συμφερόντων Βασιλειάδη και Μελισσανίδη κέρδισαν τους διαγωνισμούς. Ο συγκεκριμένος μελετητής κατήρτισε και τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων της εταιρείας OIL ONE (συµ- φερόντων Μελισσανίδη) για την «τροποποίηση των εγκεκριμένων περιβαλλοντικών όρων των εγκαταστάσεών της στη ∆Δραπετσώνα». Αυτή η μελέτη χρησιμοποιήθηκε από την εταιρεία του Μελισσανίδη για να συµμετάσχει στον διαγωνισμό του ΟΛΠ για τη διαχείριση των υγρών αποβλήτων των πλοίων και παρουσίαζε τη συγκεκριμένη εγκατάσταση ως ασφαλή περιβαλλοντικά χώρο υποδοχής αποβλήτων, τη στιγμή που είχε εντοπιστεί πλήθος παρατυπιών από τις αρμόδιες υπηρεσίες. Ο ίδιος τον Αύγουστο του 2011 συνέταξε για λογαριασμό της Antipollution ANE την «Προμελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων» για τη δημιουργία πλωτής µμονάδας προσωρινής αποθήκευσης επικίνδυνων αποβλήτων που αφορούσε το λιμάνι του Πειραιά, προκειμένου η εταιρεία να το προσκομίσει στον διαγωνισμό για τη διαχείριση στερεών αποβλήτων του ΟΛΠ, για τον οποίο ο κ. Καραντζής συνέταξε σχετική τεχνική έκθεση. Ο ίδιος πάλι είχε συνάψει σύβαση µε τον Οργανισμό Λιμένος Λαυρίου Α.Ε. προκειμένου «να αναλάβει την τεχνική υποστήριξη της επιτροπής» που ήταν αρμόδια για τον ανοιχτό διαγωνισμό επιλογής αναδόχων για την «παροχή υπηρεσιών υποδοχής» υγρών και στερεών αποβλήτων πλοίων. Στον διαγωνισμό αυτόν επικράτησε η εταιρεία HEC A.E., συμφερόντων Μελισσανίδη.
 
Από τα παραπάνω καθίσταται σαφής η σχετική µμονοπωλιακή φάµπρικα που έχει στηθεί για το... χρυσάφι που κρύβεται κάτω από τα απόβλητα. ∆εν είναι μάλιστα τυχαίο ότι στο συγκεκριμένο µμέτωπο υπήρξε καταγγελία για δωροδοκία. Στις αρχές του Φεβρουαρίου του 2015, ο Β. Βασιλειάδης, εκ των ιδιοκτητών της Antipollution ANE, συνελήφθη επ’ αυτοφώρω µε «φακελάκι» για προκαταβολή μίζας 5.000 ευρώ, κατόπιν καταγγελίας του τότε προέδρου του Λιμένος Κέρκυρας για απόπειρα δωροδοκίας. Ο Β. Βασιλειάδης οδηγήθηκε στον εισαγγελέα µε την κατηγορία ότι επιχείρησε να δωροδοκήσει τον πρόεδρο µε ποσό συνολικά 15.000 ευρώ, για να έχει η εταιρεία του ευνοϊκή μεταχείριση σε διαγωνισμό που βρισκόταν σε εξέλιξη για τη διαχείριση των στερεών αποβλήτων.
Υγρά απόβλητα και λαθρεμπόριο.
 
ΓΙΑ ΤΗΝ ιστορία και µόνο, αξίζει να σημειωθεί πως οι γνωρίζοντάς τη ναυτιλιακή πιάτσα συνδέουν το τεράστιο ενδιαφέρον που επιδεικνύεται για τη διαχείριση των υγρών αποβλήτων πλοίων µε το γεγονός ότι µέσω αυτής της διαδικασίας, θα μπορούσαν να διευκολυνθούν δραστηριότητες που έχουν να κάνουν µε το οργανωμένο λαθρεμπόριο ναυτιλιακού πετρελαίου. Μάλιστα, οι εν λόγω κύκλοι δίνουν και συγκεκριμένα παραδείγματα για το σχετικό modus operandi που ακολουθείται. Το πλοίο της εταιρείας που κανονίζει να πάρει τα απόβλητα, αντί γι’ αυτά ή μαζί µε αυτά, μπορεί να πάρει και τα περισσεύματα από το πετρέλαιο κίνησης των πλοίων, το οποίο, ως γνωστόν, είναι αφορολόγητο, και στη συνέχεια να το πουλήσει στη στεριά σε τιμή οκταπλάσια (συµπεριλαµβανοµένων των φόρων), πλουτίζοντας παρανόμως. Κέρδος έχουν και από την επεξεργασία των υγρών αποβλήτων, αφού ένα ποσοστό δικαιολογείται ως πετρέλαιο, καθώς τα υγρά απόβλητα περιλαμβάνουν και υπολείμματα πετρελαιοειδών. Όσο περισσότερους χιλιάδες τόνους αποβλήτων δηλώσει ότι επεξεργάζεται µια εταιρεία, τόσο περισσότερο πετρέλαιο μπορεί να φαίνεται ότι κατέχει µε «νόμιμα» παραστατικά, ιδίως από τη στιγμή που είναι πρακτικά αδύνατο για τους ελεγκτικούς μηχανισμούς να παρακολουθούν ποιες είναι ποσότητες αποβλήτων κάθε καραβιού. Ως εκ τούτου, όπως διαμηνύουν ναυτιλιακοί παράγοντες, είναι λογικό ένα τέτοιο εγχείρημα να προσελκύει όσους έχουν στο επιχειρηματικό ενεργητικό τους τέτοιου είδους δράση.
 
Ένας παράνομος διαγωνισμός
 
ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΟ του πώς «στήνονται» οι διαγωνισμοί για τη διαχείριση υγρών και στερεών αποβλήτων είναι ένα πόρισμα - έκθεση του Σώµατος Επιθεωρητών Ελεγκτών ∆ημόσιας ∆ιοίκησης (ΣΕΕ∆∆) που αφορά τον διαγωνισμό του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας (ΟΛΕ), ο οποίος από το 2012 ανήκει στην περιουσία του ΤΑΙΠΕ∆. Στις 31/7/2014 ο ΟΛΕ µε τότε πρόεδρο τον Αθανάσιο Πέππα, που είχε διοριστεί επί υπουργίας Μ. Βαρβιτσιώτη, προ- κήρυξε σχετικό διαγωνισμό. Προσφορές κατέθεσαν µόνο δύο εταιρείες. Η HEC Α.Ε. και η Antipollution ANE. Στις 2 Μαρτίου 2015, µε απόφαση του ∆.Σ. του ΟΛΕ ο διαγωνισμός κατοχυρώθηκε στις δύο εταιρείες και οι τελικές συµ- βάσεις υπεγράφησαν στις 30 Μαρτίου 2015. Η HEC Α.Ε. ανέλαβε τη διαχείριση των υγρών αποβλήτων, µε τη δέσμευση να αποδίδει 12,90% του τζίρου της στον ΟΛΕ, και η Antipollution ANE των στερεών, µε ποσοστό απόδοσης 14,90% υπέρ του Λιμένος Ελευσίνας. Ο έλεγχος του ΣΕΕ∆∆, που διενεργήθηκε τον Απρίλιο του 2016, µε επικεφαλής επιθεωρήτρια- ελέγκτρια την κυρία Ελένη Βελγάκη, αποκάλυψε παρατυπίες στη διαγωνιστική διαδικασία, που επί της ουσίας καθιστούν τον διαγωνισμό παράνομο. Σύμφωνα µε τα συμπεράσματα του πορίσματος: «Το ∆.Σ. της ΟΛΕ Α.Ε. όρισε, παρατύπως, µέλη του ∆ιοικητικού Συμβουλίου ως µέλη και της Επιτροπής ∆ιαγωνισµού, καθιστώντας έτσι τη σύνθεση της επιτροπής πληµµελή, καθώς µέλη του γνωμοδοτικού οργάνου ήταν ταυτόχρονα και µέλη του αποφασίζοντος οργάνου του διαγωνισμού. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, ακυρώθηκε στην πράξη το διακριτό στάδιο της γνωμοδότησης της Επιτροπής Διαγωνισµού και παραβιάστηκε η αρχή προστασίας της διαφάνειας. (…) Συμπεραίνεται ότι η διαδικασία που τηρήθηκε για την ανάθεση της σύβασης παροχής από την ΟΛΕ Α.Ε. είναι µη νόμιμη».
 
ΠΑΡΑΤΥΠΙΑ. Τι είχε γίνει; Η διοίκηση της ΟΛΕ Α.Ε. όρισε στην πενταμελή επιτροπή του διαγωνισμού τρία µέλη (δύο τακτικά και ένα αναπληρωματικό) από το ∆ιοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας! Αυτό, µε βάση τη νομολογία του Ελεγκτικού Συνεδρίου, καθιστούσε τη σύνθεση της επιτροπής πληµµελή και αποτελούσε σοβαρή παρατυπία. Σε σχετικό ερώτημα του ΣΕΕ∆∆, η διοίκηση της ΟΛΕ Α.Ε. απάντησε ότι «δεν έχει μόνιμο προσωπικό µε τα κατάλληλα προσόντα ώστε να επιτελέσει το έργο αυτό». Όμως, το πόρισμα σημειώνει ότι η νομοθεσία (Άρθρο 38 του Π.∆. 118/2007) επιτρέπει να ορίζονται ως µέλη των επιτροπών διαγωνισμών υπάλληλοι οποιουδήποτε φορέα του Δημοσίου και άρα οι δικαιολογίες της ΟΛΕ Α.Ε. δεν στέκουν.
 
Υπήρξαν όμως και άλλες παρατυπίες: Οι δύο συμβάσεις δεν υποβλήθηκαν στον προληπτικό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Η ΟΛΕ Α.Ε. δεν ανήρτησε τα στοιχεία των δύο συμβάσεων στο Κεντρικό Ηλεκτρονικό Μητρώο Δημοσίων Συμβάσεων, «ως είχε υποχρέωση, σύμφωνα µε τα οριζόμενα στον Ν. 4013/2011», λες και ήθελε να κρύψει κάτι. Επιπλέον, η εταιρεία δεν ενημέρωσε το ΣΕΕ∆∆ για το ποια ήταν η σύνθεση του ∆.Σ. της την επίμαχη περίοδο. Υπάρχει πρόσωπο, ο Δημήτριος Νερούτσος, ο οποίος παρίστατο ως µέλος του ∆.Σ. σε όλες τις σχετικές µε τον διαγωνισμό συνεδριάσεις του ∆.Σ. και διετέλεσε και µέλος της Επιτροπής Διαγωνισμού, ενώ την ίδια στιγμή δεν υπάρχουν «έγγραφα δημοσιότητας από τα οποία να συνάγεται ότι (…) ορίστηκε µέλος στο ∆.Σ. της εταιρείας».
 
Παρά τις καταγγελίες του ΣΕΕ∆∆, φαίνεται πως στο υπουργείο δεν ιδρώνει το αυτί τους. Μάλιστα, η νέα εποπτεύουσα ανεξάρτητη Αρχή, η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων, έκρινε ότι όλα «καλώς έγιναν». Ειδικότερα, η ΡΑΛ «διαπίστωσε ότι συναφθείσες συμβάσεις των υπηρεσιών ανάμεσα στην ΟΛΕ Α.Ε. και τους δύο αναδόχους, HEC Α.Ε. και Antipollution, δεν έχουν προσβληθεί µμέχρι σήμερα, τελούν υπό ισχύ και εξακολουθούν να παράγουν έννοια αποτελέσματα, δικαιώματα και υποχρεώσεις των συμβαλλόμενων μερών». Όσο για την έκθεση του ΣΕΕ∆∆ για τον διαγωνισμό, σύμφωνα µε τη ΡΑΛ, θα εξεταστεί στο μέλλον και αφού πρώτα «έχει λάβει έγγραφα από την ΟΛΕ Α.Ε. από την οποία θα ζητηθούν». Μέχρι τότε το «πάρτι» για Μελισσανίδη και Βασιλειάδη συνεχίζεται.
 
Η ναυτιλία πληρώνει τη… νύφη
 
ΤΟ ΜΟΝΟΠΩΛΙΟ ως προς τη διαχείριση των αποβλήτων στα ελληνικά λιμάνια έχουν καταγγείλει το Ναυτιλιακό Επιμελητήριο της Ελλάδας, το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς, το Σωματείο Ναυτικών Πρακτόρων Αττικής-Πειραιώς και ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), καθώς οι συνέπειες µετακυλίονται στο σύνολο της οικονομίας και στο επιβατικό κοινό. Εν- δεικτική είναι η κατάσταση στο λιμάνι της Πάτρας. Τον Μάιο του 2013, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας κατήγγειλε υπέρογκες νέες αυξήσεις, οι οποίες «φτάνουν έως και το 132%», στις χρεώσεις για παραδόσεις υγρών και στερεών καταλοίπων από πλοία. Λίγο νωρίτερα, στις 27 Φεβρουαρίου 2013, η HEC, συµφερόντων Μελισσανίδη, ανακοίνωνε ότι είχε ανανεώσει τη συνεργασία της µε τον Οργανισμό Λιμένος Πάτρας υπογράφοντας νέα σύμβαση για τη διαχείριση των υγρών αποβλήτων. Την ίδια υπέγραψε και η Antipollution, που συµμετείχε στον διαγωνισμό (σε κοινοπραξία µε τη HEC) για τη διαχείριση των στερεών αποβλήτων των πλοίων. Με αυτόν τον τρόπο στήνεται ένα μονοπώλιο που στο τέλος το πληρώνουμε όλοι µας.
 
Και δύο σχετικά άρθρα της "Καθημερινής" των Αλαφούζων, εδώ
 
Την κερκόπορτα του λαθρεμπορίου στην αγορά πετρελαίου θέρμανσης και ναυτιλιακών καυσίμων ανοίγει διάταξη που συμπεριλαμβάνεται στο νομοσχέδιο για την αδειοδότηση των επιχειρήσεων. Με την παράγραφο 8 του άρθρου 15 που συζητήθηκε χθες με τη διαδικασία του κατεπείγοντος στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, αίρεται στην ουσία υπουργική απόφαση του 2012 που καθιστούσε υποχρεωτική την εγκατάσταση GPS σε βυτιοφόρα για τη μεταφορά πετρελαιοειδών, όπως και σε πλωτά εφοδιαστικά μέσα (δεξαμενόπλοια, σλέπια). Η εν λόγω υπουργική απόφαση, που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ τον Νοέμβριο του 2012, προχώρησε στο πλαίσιο των μέτρων για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου με πρόβλεψη η εγκατάσταση των GPS να ολοκληρωθεί μέχρι τις 31 Ιουλίου 2013. Και ενώ μέχρι σήμερα δεν έχει υλοποιηθεί, η κυβέρνηση –παρά τα διαρκή αιτήματα εκ μέρους της αγοράς πετρελαιοειδών για την εφαρμογή της, καθώς εκτός από την ύφεση η αγορά έχει να αντιμετωπίσει και τον αθέμιτο ανταγωνισμό από το λαθρεμπόριο– προχωράει στην κατάργησή της.
 
Το άρθρο 15 του νομοσχεδίου για την αδειοδότηση των επιχειρήσεων δεν λαμβάνει καθόλου υπόψη τη ρύθμιση του 2012 και προβλέπει την έκδοση νέας κοινής απόφασης των υπουργών Οικονομίας και Ανάπτυξης, Yποδομών και Μεταφορών και Οικονομικών καθώς και Ναυτιλίας και Αιγαίου όπου απαιτείται, για τον καθορισμό των προδιαγραφών, τη διαδικασία και τους όρους εγκατάστασης GPS, το ακριβές χρονοδιάγραμμα εφαρμογής, στις συγκεκριμένες κατηγορίες βυτιοφόρων και πλωτών εφοδιαστικών μέσων που υπάγονται στη νέα ρύθμιση. Στην υποπαράγραφο 8γ του ίδιου άρθρου αναφέρει μάλιστα ότι στα βυτιοφόρα και στα πλωτά εφοδιαστικά (όπως δεξαμενόπλοια και σλέπια) δύναται να εγκατασταθούν τα εν λόγω ηλεκτρονικά συστήματα, ενώ προβλέπει μία ακόμη ΚΥΑ των συναρμοδίων υπουργών που θα καθορίζει τις προδιαγραφές και τα χρονοδιαγράμματα και κάνει λόγο για συγκεκριμένες κατηγορίες βυτιοφόρων και πλωτών εφοδιαστικών μέσων.
 
Την άρση της υποχρέωσης εγκατάστασης GPS σε βυτιοφόρα και πλωτά μέσα κατήγγειλε χθες στη συζήτηση στη Βουλη ο εισηγητής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος. «Δεν καταργείται το υποχρεωτικό GPS, απλώς ρυθμίζεται το θέμα του κόστους το οποίο σήμερα επιβαρύνεται μόνο ο κάτοχος του οχήματος. Ενισχύεται η συμβατική ελευθερία των μερών», ανέφερε ο υπουργός Οικονομίας.
 
κι εδώ.
 
Ο​​ι «κακοί του δικομματισμού», έστω εκόντες άκοντες, κάτι έκαναν για το λαθρεμπόριο καυσίμων. Πέρασαν νόμους, υπέγραψαν υπουργικές αποφάσεις, ψήφισαν την υποχρεωτική εγκατάσταση συστημάτων GPS στα βυτιοφόρα, έτσι ώστε το αφορολόγητο ναυτιλιακό πετρέλαιο να πηγαίνει σε πλοία και όχι σε βενζινάδικα. Το 2009 έγινε υποχρεωτική η εγκατάσταση συστήματος εισροών - εκροών στα πρατήρια, το 2012 δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ η υποχρέωση εγκατάστασης GPS στα βυτιοφόρα με πρόβλεψη να ολοκληρωθεί μέχρι 31.7.2013.
 
Η εγκατάσταση ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί (!) και ως αντιπολίτευση είχε δίκιο ο ΣΥΡΙΖΑ, όταν κατήγγελλε την αβελτηρία των κυβερνήσεων να καταπολεμήσουν το λαθρεμπόριο, το οποίο ομολογουμένως είναι μεγάλο: το 2013 η Γενική Γραμματεία Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων υπολόγισε ότι το ελληνικό Δημόσιο χάνει έσοδα ύψους 1 δισ. ευρώ ετησίως. Τότε οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ εξέδιδαν σωρηδόν καταγγελίες του στυλ «είναι άξιο απορίας, αφενός μεν η κυβέρνηση να αρνείται τη μείωση του φόρου στο πετρέλαιο θέρμανσης με το πρόσχημα της πάταξης του λαθρεμπορίου, αφετέρου δε να αφήνει ανοικτές τις βασικές διόδους δράσης του μεγάλου λαθρεμπορίου καυσίμων...» (19.9.2013). Ο κ. Αλέξης Τσίπρας, από τη μεριά του, υποσχόταν ότι θα «προστατέψουμε το 99% της κοινωνίας... προκειμένου να πληρώσει το 1% που συστηματικά φοροδιαφεύγει και παρανομεί με το λαθρεμπόριο στα καύσιμα...» κ.ά. (22.1.2016).
 
Τελικώς, μ’ αυτά και μ’ αυτά (δηλαδή με τα ψέματα), ο ΣΥΡΙΖΑ έγινε κυβέρνηση και, αντί να πατάξει το λαθρεμπόριο, μείωσε τους ελέγχους. Το 2014 διενεργήθηκαν 27.365 έλεγχοι και το 2015 μειώθηκαν κατά 67,6% και έφθασαν τους 8.850 («Καθημερινή» 18.19.2016). Ισως πέρυσι να ήταν πολύ απασχολημένοι με την περήφανη διαπραγμάτευση –αυτή με τα πουκάμισα έξω– και δεν είχαν καιρό για καταπολεμήσουν τις παθογένειες της οικονομίας. Ομως το α΄ εξάμηνο του 2016 έγιναν ακόμη λιγότεροι έλεγχοι, δηλαδή 1.702. Με αυτόν τον ρυθμό, ζήτημα είναι αν θα ξεπεράσουν τους 4.000 ολόκληρο το έτος.
 
Κάποιος μπορεί να σκεφτεί ότι τα αποτελέσματα αυτά οφείλονται στην παροιμιώδη ανικανότητα των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ να χωρίσουν δυο γαϊδουριών άχυρα και δεν είναι πληρωμή κάποιων γραμματίων προς τα μεγάλα συμφέροντα τα οποία τάχαμου κατήγγελλαν. Ερχεται όμως ένα περίεργο νομοσχέδιο στη Βουλή που πρέπει να βάλει ψύλλους στα αυτιά ακόμη και των πιο καλοπροαίρετων. Αυτά που, με χίλια βάσανα και περισσότερες καθυστερήσεις, έκαναν οι «κακοί του δικομματισμού», για τοποθέτηση συστήματος GPS στα βυτιοφόρα, αναβάλλονται μέχρι νεωτέρας υπουργικής απόφασης. Και όλοι ξέρουμε τι σημαίνει στην Ελλάδα «αναβολή». Διαβάζουμε λοιπόν ότι: «Το άρθρο 15 του νομοσχεδίου για την αδειοδότηση επιχειρήσεων ... προβλέπει την έκδοση νέας Κοινής Υπουργικής Απόφασης (έξι!) υπουργών Οικονομίας, Ανάπτυξης, Υποδομών, Μεταφορών, Οικονομικών, Ναυτιλίας και Αιγαίου για τον καθορισμό των προδιαγραφών, τη διαδικασία και τους όρους εγκατάστασης GPS, το ακριβές χρονοδιάγραμμα εφαρμογής, στις συγκεκριμένες κατηγορίες βυτιοφόρων και πλωτών εφοδιαστικών μέσων που υπάγονται στη νέα ρύθμιση» («Καθημερινή» 29.11.2016). Φέξε μου και γλίστρησα, δηλαδή. Αυτό που θεσμοθετήθηκε από το 2012, ήταν να τελειώσει πριν από τρία χρόνια, ξεκινά και πάλι από την αρχή.
 
Κατά τα άλλα, η μάχη κατά της φοροδιαφυγής προχωράει. Υπάρχουν, μάλιστα, ιδέες για «φορολόγηση των αναλήψεων μετρητών... ως δραστικό μέτρο για τον περιορισμό της φοροδιαφυγής» («Καθημερινή» 28.11.2016). Με τις υγείες μας...
 
Κάποια ανώμαλα αγοράκια της ροζ αριστεράς του ΣΥΡΙΖΑ ας ξεκινήσουν προπονήσεις στο τρέξιμο. Ευθείες και σπριντ...

Σχόλια

Εικόνα ΤΡΕΞΕ ΖΕΛΑ ΤΡΕΞΕ

και με χιόνια και με κρύα... και με τα ...δεξιά @@ και με τα ..αριστερά @@

http://www.ertopen.com/media/k2/items/cache/1d4a25233128f58aa814f7185caf...

http://www.redpress.gr/photos/w_640px/201509/938b5b_1.jpg

Εικόνα Harry red logic

Αγαπητό Σταυρόλεξο,
1.Γραφή που μοιάζει εξωπραγματική αλλά δεν είναι!Εδώ είναι Βαλκάνια όλα γίνονται π.χ:το Όχι γίνεται Ναί!!! και μετα απο λίγο αυτή η θαυμαστή κυβίστηση επιδοκίμαζεται απο τον κυρίαρχο....
Είναι η "Αλίκη στη χώρα των Θαυμάτων"
2. Το κολλητάρι του Μεσσήνιου(πρών ηγέμονα)...κολάει παντού!Έχει λεπτούς τρόπους και δουλεύει με μια "θαυματουργή κόλλα" που κολλάει τους πάντες και τα πάντα... που λατρεύει το ανθρώπινο γένος διαχρονικά!
3. Υπάρχει ελπίς? κατατην ταπεινή μου γνώμη δεν την βλέπω στο ορατό μέλλον!

Υ.Γ.1 . "είναι οι συσχετισμοί ...ηλίθιε...." Θα ίσχυριζόταν κάποιος. Δημιουργήθηκε αντίπαλο δέος στον πανίσχυρο έμπορο??? δεν φαίνεται κάτι...
και αυτός μπορεί και να γλεντάει αυτά τα κείμενα, σου λέει: "είμαι Ανίκητος,άφησε τα ανθρωπάκια να εκτώνονται στα λόγια η και τις βρισιές... έτσι καλλιεργούν τον μύθο μου"

Εικόνα Harry red logic

...συγνώμη για τα συντακτικά ορθογραφικά λάθη γράφω εν κινήσει!
"εκτονώνονται"
και κάτι ακόμα: εκτός απο την θαυματουργή κόλλα έχει και μεγάλη ασυλία στα κόμματα και τα Μ.Μ.Ε!
Καίσαρας Βοργίας!!!

Εικόνα CEN-TAURUS

Γεια σου σάββαρε με τις αρθράρες σου! Άραγε, οι τεράστιοι αριστεροί δημοσιογράφοι- ερευνητές, δεν πήραν χαμπάρι τίποτα από τα παραπάνω; Αποδεικνύεται πλέον καθαρά, γιατί είχαν λυσσάξει να πάρουν το δήμο πειραιά.

Εικόνα savvas gridlock

Η "Αυγη", το left.gr, το "Στο Κοκκινο", εχουν ευαισθησιες μονο για τον κακο γαυρο. Καλα για την "Εφημεριδα των Απατεωνων Συντακτων" ας το αφησουμε καλυτερα...

Εικόνα CEN-TAURUS

Δυστυχώς σάββα, όπως αποδείχτηκε, πάνω από ιδεολογίες, "αγώνες", πεποιθήσεις, ιστορικές διαδρομές, αξιοπρέπεια, βρίσκεται η τσέπη και το κοκκαλάκι της εξουσίας. Όλα αυτά τα φυλλαδάκια που αναφέρεις, δεν εξηγείται, κάποια χορηγία θα λαμβάνουν για να σιωπούν τόσο θορυβωδώς! Γιατί κάνει πολύ πάταγο η σιωπή τους, στο γεγονός και μόνο ότι απενεργοποιούν την υποχρέωση τοποθέτησης GPS στα βυτία καυσίμων. Άφησε όλα τ άλλα, μόνο σ΄ αυτό έπρεπε να σηκώσουν σκόνη. Στο απροκάλυπτο, στημένο, σκόπιμο, αβανταδόρικο, καραμπινάτο, αδικαιολόγτο κλείσιμο του ματιού στο λαθρεμπόριο.